Viser opslag med etiketten I still believe. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten I still believe. Vis alle opslag

mandag den 30. januar 2012

I still believe - kapitel 18


”Hvad med Linda?” ”VI slog op” ”Hvad skete der?” ”Vi havde et kæmpe skænderi.. om dig..” Han trak på skuldrene og lo. ”Vi gik fra hinanden for et stykke tid siden og hun havde ret; jeg kunne ikke komme mig over dig” Jeg smilede til ham. ”Skal vi have noget dessert?” Har pigerne lavet det eller har du?” ”Dine veninder” Jeg grinte igen. ”Hvis du tør!” Tom forsvandt indenfor. Jeg nød den friske luft. Selvom mørket var brudt frem var der stadig lunt udenfor og en masse mennesker i byen.
”Chokoladekage med is.. et styks” grinte Tom da han kom op igen. ”De har tænkt over det” ”Sagde de noget om hvornår de kommer hjem?” Han rystede på hovedet. ”Du ville fortælle noget til pigerne, inden du så mig?” Jeg nikkede. ”Ja.. jeg skal lave en duet med Mike Posner. Han kommer til at synge med på en af mine sange” ”Hvad? Det er da fedt!” ”Ja. Så jeg tager snart til USA i nogle uger, for at hilse på ham og snakke om sangen og sådan lidt” Han kiggede længe på mig og jeg blev ved med at smile.”Ja.. det bliver fedt” ”Du er heldig” sagde Tom. ”Takket være dig” ”Du har sgu selv kæmpet for det Heidi. Jeg gjorde det bare lidt lettere” ”Ja, men jeg ville ikke være kommet så lang, hvis det ikke var for dig” Han tog min hånd og gav mig noget dessert. ”Føj… lad være med at spise det!” udbrød jeg. ”Den er brændt på i bunden” ”What a way to ruin a perfect date” grinte Tom. ”Den havde været perfekt uden noget af alt det her..” ”Ja..” ”Tak Tom. Det har været en perfekt aften. Jeg er virkelig glad” ”Det var en fornøjelse, nu må vi se hvad der skal ske mellem os” ”Overnatter du?” ”Jeg skal i studiet i nat” ”Så bliv indtil du skal af sted” Tom nikkede. ”Okay så” Vi ryddede af bordet og tog sammen opvasken.
”Næste gang håber jeg du laver mad!” grinte jeg. ”Så du vil gerne have en næste gang?” Han trak mig ind til sig. Jeg kiggede op i hans øjne. ”Selvfølgelig vil jeg det” Han kyssede mig på panden. ”Det er jeg glad for at høre!” ”Det har du også bare at være” grinte jeg og sprøjtede opvaskevand på ham. Jeg skreg af grin, mens jeg løb væk fra ham. Jeg gemte mig omme bag en dør, da jeg hørte ham komme listende mens han kaldte på mig. Jeg grinte stadig hysterisk. ”Jeg kan høre dig, men ikke se dig.. for satan” ”Jeg ved hvor du er nu..” ”Okay, okay jeg overgiver mig..” ”Perfekt!” sagde han. Da jeg trådte frem fik jeg et glas vand i hovedet. ”Ej, hvor du lam..” grinte jeg og tog fat om ham. ”Nu er du våd, så jeg er tilfreds” sagde jeg. ”Du er så sød” sagde Tom. ”Lad os vaske resten op” ”Nej, nu skifter jeg tøj og så vasker du op” ”Okay” Han kyssede mig på kinden inden han gik.
”Er du færdig?” Tom vendte sig om og kiggede på mig. ”Ja. Det er klaret” ”Du er en skat” Han stirrede på mig og jeg kiggede på ham. Pludselig begyndte tårerne at løbe ned af min kind.  Det hele blev for meget. ”Hey.. hvad er nu det for noget?” sagde Tom og tog mig ind til sig. ”Det hele blev for meget.. pludselig mindede alt mig bare om den dag da du gik fra mig” ”Jeg kan ikke klare at miste dig igen.. ” ”Du mister mig ikke igen” Han aede mig på armen. ”Jeg giver aldrig slip på dig igen” ”Jeg havde bare et svagt øjeblik” grinte jeg.

lørdag den 21. januar 2012

I still believe - kapitel 17


”Er du klar til at se videoen?” spurgte Tom og satte sig ned ved siden af mig. ”Det ved jeg ikke!” lo jeg. Det var nu at jeg skulle til at se min første musikvideo og jeg var en smule nervøs. ”uuuh, mit hår ser godt ud” sagde jeg. ”Jeg ser godt ud” Jeg lo af ham. ”Både mit hår og jeg ser godt ud” sagde Bill. ”Det har vi sgu da gjort godt drenge!” ”Ja, vi får også en masse positiv respons de forskellige steder. Folk kan godt lide dig, Heidi” sagde Tom. ”Hvad havde du regnet med, Tom??” Bill lo og hentede noget at drikke til os.
”Hvad så?” spurgte jeg, efter Tom og jeg havde kigget på hinanden i et stykke tid. ”Vær klar kl. 20.00 på lørdag” Jeg nikkede. ”Fint tøj, men ikke galla” Jeg nikkede igen. ”Hvor skal jeg hen med ham?” ”Jeg siger ikke mere!” ”Hvor er du altså træls” jeg puffede til ham. ”Ja, men det er for din egen skyld..” ”Okay så.. haha!” ”Hvad snakker i om?” ”Amanda og Tom har tvunget mig på date med en random fyr” ”Nå?” Bill kiggede undrende på Tom og derefter på mig. ”Jeg troede du ville have Tom?” Ingen sagde noget efter dette. Der blev helt stille, men jeg kunne tydeligt se på Bill at han morede sig storartet. ”Altså det er sgu tydeligt at se, men ingen af jer gør noget ved det. Tumper..!” Han forlod rummet igen og Tom og jeg sad tilbage med en følelse af… ingenting. ”Øhm.. Jeg må hellere” Ja..” ”Okay, men så..” ”Ses vi, ja” Jeg nikkede og  fandt selv ud, godt forvirret. Inden jeg satte mig ind i bilen røg jeg en smøg. Jeg kiggede op mod Bills lejlighed. Tom stod i vinduet og det samme gjort Bill. De snakkede sammen.  Og med det billede printet på nethinden besluttede jeg mig for at køre hjem.

Heidi: Hej Jesse pigen. Hvis ham fyren han kommer inden jeg når at komme hjem, så underhold ham. Jeg bliver lige lidt forsinket.
Jesse: Hej tøsen! Han er ikke kommet endnu, men det klarer Amy og jeg ;-)
Heidi: Gør ham nu ikke flov… eller mig for den sags skyld :-D
Jesse: Kunne vi ikke drømme om. Du kender os :-D!
Heidi: Ja, det husker jeg godt..

Jeg kørte lidt stærkere end jeg måtte. Selvom jeg ved første tanke ikke havde lyst til denne date, så glædede jeg mig faktisk en smule. Jeg trykkede lidt mere på speederen.
Jeg fik sommerfugle i maven da jeg gik op med lejligheden. Der var ingen at se da jeg kom ind. Jeg gik ind på mit værelse og begyndte at gøre mig klar.

Jesse: Amy og jeg sidder på tagterrassen. Kom op når du er færdig. Vi vil se dig! J
Heidi: Javel ;-)

Jeg gav mit hår et sidste lag hårlak og stod et stykke tid og kiggede på mig selv i spejlet. Han var ikke kommet endnu.. tænk hvis han ikke gad alligevel. Jeg gik op mod tagterrassen. Jeg glædede mig til at se pigernes reaktion over min nye kjole og jeg glædede mig til at fortælle dem en fed nyhed.
”Hej piger! Nu skal i høre….” Jeg kiggede op og blev ikke mødt af pigerne, men af en helt anden. ”Hej smukke” Jeg smilede og stod samtidig fuldstændig forvirret og vidste ikke hvor jeg skulle gøre af mig selv. ”Hej Tom” Han kom hen og tog min hånd og førte mig hen til kanten. Der stod champagne og han gav mig et glas. ”Så pigerne vidste det fra start?” Tom nikkede. ”Jamen..” ”Skål” sagde han og grinte af mig. ”Du ser smuk ud, Heidi” ”Tak..” ”Hvordan kom du før mig?” ”Jeg kom efter dig.. pigerne har ordnet maden og jeg blev smuglet ind mens du gjorde dig klar” ”Imponerende” Jeg kiggede mig rundt. Lys på bordet og hvide roser. ”Sæt dig ned” Han trak stolen ud for mig og skubbede den ind igen. ”Hvad syns du?” ”At du er helt fantastisk, men.. hvorfor, Tom? Efter alt hvad jeg har gjort, hvorfor?” Han satte sig selv ned. Han kiggede udover byen og trak tiden ud. Jeg stirrede på ham. Han var smuk; havde de smukkeste træk og de smukkeste øjne. ”Fordi jeg tror på du har indset, at det intet godt gjorde. Det tror jeg hele tiden du har været klar over. Og jeg har aldrig mistet følelserne for dig. Du skulle bare lære det, for jeg var sur.. gal. Jeg mistede også tilliden til dig” Jeg smilede igen. ”Ja og jeg fattede det. Jeg har fortrudt det mange gange, men jeg kan ikke lave det om.” ”Ja, det har jeg godt kunne fornemme, men jeg elsker dig, Heidi” Jeg smilede til ham. ”Jeg var lige ved at frygte ’ham’ fyren ikke ville komme, for den var over otte” grinte jeg. ”Der er da ingen som ville droppe dig!” ”Han gjorde åbenbart! Haha”

torsdag den 19. januar 2012

I stille believe - kapitel 16


”Er han her nu?” spurgte Amanda. Jeg kiggede rundt i lejligheden. Der var proppet med mennesker. ”Jeg kan ikke se ham” jeg kiggede lidt mere rundt. ”jo. Det er ham der kommer ind nu” ”Wow.. sikke en godte” ”Hvem er hende pigen?” ”Linda. Hans kæreste. Mere at drikke?” ”Hende kan vi ikke lide?” ”Hun er sød nok” ”Hun har bare din fyr” ”mmh” mumlede jeg og tvang mig gennem mængden og hen til køkkenet. ”Lad mig se dig go, go! Lad mig se dig go” sang Jesse mens hun var ved at dø af grin. ”Karaoke?” smilede jeg. ”Den er jeg med på! Dig mod mig” ”Deal! Du finder det frem” Bill stod pludselig foran Amanda og jeg sammen med Tom og Linda. ”Tillykke med albummet! Jeg har hørt det og det lyder fantastisk, smukke” Jeg gav ham et kram. ”Tusind tak, Bill” ”Du kan godt være stolt af det, Heidi” sagde Tom. Jeg smilede til ham. ”Det er jeg også. Meget stolt” ”HEIDI!” hørte jeg der blev råbt et sted i mængden. ”Jesse vil konkurrere mod mig i karaoke. Jeg smadrer hende” grinte jeg og skyndte mig derhen. ”Hvilken skal vi synge?” ”Aerosmith! Du vælger bare en” ”Jeg har allerede tabt” sagde hun opgivende og valgte en sang.


”Hvor længe har du så kendt Heidi?” ”Hele livet” Amanda smilede til Tom. ”Hun er en af mine bedste veninder” ”Ja. Hun har også tit snakket om dig. Hvertfald dengang vi var sammen” ”Hun snakkede også meget om dig” ”Du er heldig at have hende i dit liv. Pas godt på hende for mig” ”Haaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllløøøøøøøjsa!” råbte jeg og satte mig ned ved siden af Tom og Amanda. Tom smilede til mig mens Amanda plaprede løs om Tom og hvad de havde snakket om. ”Tom!” råbte hun pludselig. ”Ham fyren du snakkede om.. ville han ikke passe godt til Heidi?” Tom kiggede på mig og jeg rullede bare med øjnene. ”Jo, det ville han..” ”Jeg skal ikke se nogen i øjeblikket..” ”kom nu! Det er bare en enkelt date.. du kan altid droppe ham hvis han viser sig at være en bonderøv” hylede hun af grin. ”Ja.. men nej!” ”Hun gør det Tom!” ”Nej..” ”Jo! Hav det nu lidt sjovt” ”Hvad vil du gøre for et ja?” ”give dig et kys på kinden” ”Kom nuuuuuu!” ”Okay” Amanda gav mig et kys på kinden. Jeg kiggede på Tom. ”Hvem er denne gut så?” ”Det er en du har mødt før. Han er sød og rar og et godt menneske og vil gerne se dig” ”Hvad hedder han? Hvor gammel er han? Hvor bor han? Hvordan ser han ud?” ”Jeg siger ikke mere, Heidi” grinte han. ”Okay så.. hvornår?” ”Lørdag?” ”Kan han der?” ”Det kan han blive nødt til” Jeg trak på skuldrene. ”Okay så” jeg lo af det og fortsatte rundt i huset.


”Er du klar til at se videoen?” spurgte Tom og satte sig ned ved siden af mig. ”Det ved jeg ikke!” lo jeg. Det var nu at jeg skulle til at se min første musikvideo og jeg var en smule nervøs. ”uuuh, mit hår ser godt ud” sagde jeg. ”Jeg ser godt ud” Jeg lo af ham. ”Både mit hår og jeg ser godt ud” sagde Bill. ”Det har vi sgu da gjort godt drenge!” ”Ja, vi får også en masse positiv respons de forskellige steder. Folk kan godt lide dig, Heidi” sagde Tom. ”Hvad havde du regnet med, Tom??” Bill lo og hentede noget at drikke til os.
”Hvad så?” spurgte jeg, efter Tom og jeg havde kigget på hinanden i et stykke tid. ”Vær klar kl. 20.00 på lørdag” Jeg nikkede. ”Fint tøj, men ikke galla” Jeg nikkede igen. ”Hvor skal jeg hen med ham?” ”Jeg siger ikke mere!” ”Hvor er du altså træls” jeg puffede til ham. ”Ja, men det er for din egen skyld..” ”Okay så.. haha!” ”Hvad snakker i om?” ”Amanda og Tom har tvunget mig på date med en random fyr” ”Nå?” Bill kiggede undrende på Tom og derefter på mig. ”Jeg troede du ville have Tom?” Ingen sagde noget efter dette. Der blev helt stille, men jeg kunne tydeligt se på Bill at han morede sig storartet. ”Altså det er sgu tydeligt at se, men ingen af jer gør noget ved det. Tumper..!” Han forlod rummet igen og Tom og jeg sad tilbage med en følelse af… ingenting. ”Øhm.. Jeg må hellere” Ja..” ”Okay, men så..” ”Ses vi, ja” Jeg nikkede og  fandt selv ud, godt forvirret. Inden jeg satte mig ind i bilen røg jeg en smøg. Jeg kiggede op mod Bills lejlighed. Tom stod i vinduet og det samme gjort Bill. De snakkede sammen.  Og med det billede printet på nethinden besluttede jeg mig for at køre hjem.

søndag den 4. september 2011

I still believe - kapitel 15

”Tillykke!” råbte Kim da jeg trådte ind på hans kontor. ”Tak Kim!” ”Indtil videre har jeg ikke set en eneste dårlig anmeldelse” ”Du har i Danmark solgt 17.000 albums – efter 10 timer!” ”Det lyder jo fantastisk!” ”Ja. Jeg hører også, at du holder fest i aften?” ”Hvor får du sådan noget at vide fra?” ”Jeg har mine kilder” grinte han. ”Vildt. Men ja, det gør jeg. Pladeudgivelsen skal fejres!” ”Var i går ikke nok?” ”nope!” ”Vi er ved at planlægge en promotour” ”Javel ja” ”De vil gerne have dig i Danmark og i Tyskland er de også vilde med dig” ”Cool” ”Og din video med Tokio Hotel har fået folk til at få øjnene op for dig og mange spørger efter dig” ”Ja..” Kim og jeg snakkede i hvad der føltes som flere timer. ”Vi har allerede arrangeret lidt, men lad os se på det næste gang. Nu skal du hjem og feste” ”Jaaa! Kom gerne forbi, Kim” ”Min datter kommer” ”Og derfor bliver du hjemme!” ”Javel. Smut nu pigebarn” Jeg gav ham et kram og smuttede ud på gangen.

Heidi: Op, op, op, op, op stiger salget! Mangler vi noget til festen?
Jesse: Du er for sej! Ja, dig og drengene fra Tokio Hotel. Hvorfor har du ikke inviteret dem?
Heidi: Fordi jeg ikke gad.. : )
Jesse: Men jeg kom altså til at inviterer dem, så de kommer alligevel! :D
Heidi: Du er så heldig for tiden, Jesse…
Jesse: Tag nu bare en slapper, basse. Du behøver ikke snakke med dem : )

”Hej babe!” Jeg var knap nok kommet ud af døren før min bedste veninde fra Danmark kom løbende ud til mig. ”Amanda!” skreg jeg og løb hende i møde. ”Hvor er det bare skide dejligt at se dig igen!” ”Jeg har sådan savnet dig, Heidi!” Jeg fik samlet mine ting sammen og vi gik ind i lejligheden. ”Det er en virkelig lækker lejlighed du har fundet” ”Ja, den er sgu skøn. Har du mødt pigerne?” ”Ja, de er søde. Og tog pænt imod mig” ”Fantastisk!” ”Jeg modtog albummet i går. Det lyder vidunderligt” ”Tak! Vil du have noget at drikke?” Amanda nikkede og jeg skænkede noget op til os begge. ”De andre piger kommer også i aften” sagde jeg. ”Emma og Line har skrevet at de er på vej” ”Cool” ”kommer ham der Tom også? Ham vil jeg jo gerne møde” ”Ja, desværre kommer han” ”Ja, jeg gider egentligt ikke se på ham. Eller jeg ved ikke om han kommer, jeg ved bare at han er inviteret” ”Det skal han! Så jeg kan se ham” Ja okay så” grinte jeg og viste hende ind til mit værelse.
”Heidi! Undskyld, jeg håber ikke du er sur” Amanda og jeg sad og terrassen og drak noget champagne da Jesse kom brasende ud. ”Nej, det er fint nok. Skaden er sket” ”Jeg kan godt sige til dem, at det var en fejl” ”Det gør ikke noget, søde Jesse” ”Sikker?” ”Sikker! Sæt dig ned og få noget champagne med os” ”Mmh den smager skønt” Solen stod højt på himlen og bagte på os. Lige nu var det hele perfekt. ”Det hele er klart. Vi mangler kun os selv” ”Jeg er virkelig glad for, at I har ordnet alt det, Jesse!” ”Selvfølgelig. Det er også vores fest jo” ”Ja, men alligevel” ”Vi har jo ikke ligefrem andet at give os til. Og Amanda hjalp også” jeg kiggede på hende og gav hende et smil. ”Tak. I er fantastiske!” ”Ja, vi er så. Lad os tage flasken med og komme i svin. Vi skal se lækre ud” Vi rejse os op og kom ned. Amy stod i stuen og kissemissede med sin kæreste. ”Hej i to” sagde Jesse. ”Vil du med ind for at gøre dig lækker?” ”Hun er allerede lækker” ”Åh du er så sød skat” ”Jeg brækker mig!” sagde jeg og vi gik ind på værelse. ”Hvad skal du have på?” spurgte Amanda. Hun satte sig ned på min seng og kiggede på mig mens jeg stirrede ind i mit skab. ”En maxi-kjole, tænker jeg” ”Hvad med dig?” Jeg kiggede lidt ind i skabet. ”Amanda?” Jeg vendte mig om. ”Undskyld. Ja, hvad sagde du?” Hun lagde et billede fra sig. Jeg satte mig hen til hende. ”Du ser glad ud” ”Jeg var glad” ”Savner du ham?” Jeg nikkede. ”Kom, lad os gøre os klar” Amanda så skuffet ud. Jeg kunne ikke. Kunne ikke tale om det. Det gjorde mig trist. ”Jeg har altså intet fint tøj” ”Kig i mit skab. Men det bliver altså heller ikke en fin fest. Det vil blive som i Danmark” ”Må jeg alligevel godt kigge i dit skab?” ”Selvfølgelig!” grinte jeg.
”HALLO?!” blev der råbt ude fra gange. ”LINE!” råbte jeg tilbage og småløb derud. ”Hvor er du lækker, Heidi!” ”I lige måde” Jeg gav både hende og Emma et kram. ”Kom ind” De slæbte deres mange tasker ind. ”Mit værelse. Første dør til højre” Jeg gik ind i køkkenet og fandt velkomstdrinksene frem. ”Du bor altså en smule lækkert!” sagde Emma. ”Og hej Amanda!” De gav alle hinanden et kram.

lørdag den 3. september 2011

I still believe - kapitel 14

”Du svarede flot på spørgsmålene!” sagde Kim, da jeg kom ud bagved. ”Jeg hader Jesse lige nu. Og jeg hader, at jeg altid skal besvare de samme spørgsmål!” svarede jeg surt og farede ind til omklædningsrummet. ”Hold op, Heidi.. sådan er det at være kendt” ”Jeg er møghamrendeligeglad. Hun kan ikke være det bekendt” Det bankede på døren. ”Hvis det er Jessica, så sig hun skal blive væk til jeg kommer ud og ryger” Det var ikke Jessica, men Amy der trådte ind. Kim forsvandt stille bag døren og lod Amy og jeg være alene. ”Er du sur?” Jeg kiggede på hende i spejlet. ”Brusende glad” svarede jeg sarkastisk. ”Undskyld.. vi var lige gode om det” ”Det er ikke det at I gjorde det, men jeg er bare træt af, at det hele altid skal handle om Tom!” ”Men du vil godt være sammen med ham igen?” ”Ja, men min karrierer skal jo ikke handle om ham..” ”Du skriver sange om ham; det var ham der fik dig ind i miljøet.. gi’r det så ikke god mening?” Jeg måtte give hende ret, selvom det stadig var frustrerende. ”Lad os gå udenfor. Du trænger til at ryge” Jeg smilede til hende og vi gik ud.
”UNDskyld.. kan du nogensinde tilgive mig?” ”Du er for dum!” grinte jeg og gav hende et kram. ”Det var hylende skægt! Du skulle have set dig ansigt” ”Pretty, much?” ”Tja…” svarede Jesse. ”Det kommer an på hvad man betegner som kønt” Jeg tændte en smøg og nød stilheden.
”Ham værten han var skide..” ”HEIDI?!” Jesse blev afbrudt. Vi vendte os alle om og så, at Kim stod i døren. ”Kommer du ind når du er færdig? Du skal interviewes og have taget billeder med et par fans?” Jeg nikkede og han forsvandt igen. ”Jeg glæder mig til at komme hjem i seng” Jeg slukkede smøgen. ”Smut i bare piger” Vi sagde godnat, fik hver et kram og pigerne kørte hjem.
Efter et par timer med interviewes og billeder, som skulle tages, blev vi færdige. ”Kører du mig hjem?” Kim nikkede. ”Gå udenfor og vent. Jeg kommer og lidt” Udenfor tændte jeg en smøg. Det var bælgravende mørkt nu og det var også begyndt at blive koldt.
”Hej med dig” Jeg fik et chok og vendte mig om. ”Hej Tom” jeg smilede og blev glad for at se ham. ”Du sang smukt” Jeg smilede igen og takkede. ”Hvad laver du her endnu?” ”Vi blev overfaldet af journalister på vej ud, så vi er først lige blevet sluppet fri. Jeg fandt din manager og han førte mig herud. Bill venter indenfor” Jeg nikkede og kiggede lidt rundt, selvom jeg intet kunne se. ”Jeg ville bare lige hilse på dig og fortælle dig, at det var fantastisk. Også sangen. Virkelig smuk” ”Tak, Tom” ”Den beskriver tingene ret godt” Jeg nikkede igen. ”Det vil jeg også mene” Jeg grinte. Fandt ham pludselig, uden grund, meget irriterende. ”Forstyrrede jeg dig?” Jeg rystede på hovedet. Jeg slukkede smøgen. ”Jeg går ind nu nemlig” ”Jeg ville også bare sige hej..” Jeg smilede til ham og gik ind.

onsdag den 27. juli 2011

I still believe - kapitel 13

”hæ..” ”Hæ hæ hæ hæ hæ hæ!” ”Hvad fejler du?” Jesse kiggede underligt på mig. ”Jeg er nervøøøøøøøøøøøøs!” ”Bill sagde, at ham og Tom ville komme” ”Bill er en pik lige nu” ”Du plejer aldrig at være så nervøs?” Hun kiggede bekymret på mig. ”Nej, du gjorde det lige ti gange værre ved at sige, at Tom kommer” ”Mine sange er jo skrevet om ham” Jeg havde ikke lyst til at stå og synge foran Tom; fortælle ham hvordan jeg havde det. ”Ja. Og det er det smukke ved dem og dig. Lad være med at tænke på hvad folk syns, for det her er om dig og hvad du føler” Jeg nikkede og vendte mig mod spejlet igen, hvor jeg lagde et lag lipglos. ”Du har nok ret..” ”Altid! Klæd om, jeg venter på dig udenfor” Jesse gik ud og jeg sad tilbage og stirrede på mig selv. ”Hvad er du gået ind til?” Jeg rystede på hovedet og klædte om.
”Så det nu..” hviskede jeg for mig selv og trak vejret dybt et par gange. ”Tag det roligt!” ”OG LAD OS ALLE SAMMEN BYDE VELKOMMEN TIL………. HEIDIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!” Jeg løb ud og scenen og blev mødt af en vild jublen. Glade folk over det hele. Jeg smilede og havde pludselig glemt alt om Tom.
To stole stod midt på scenen. Min guitarist kom hen til mig og sammen gik vi helt ind på scenen og satte os ned. Folk klappede og det var vildt, men jeg kunne desværre ikke se dem, da lyset blændede mig. Guitaristen, Thomas, begyndte at spille og jeg begyndte at synge;

I see your face in my mind as I drive away,
Cause none of us thought it was gonna end that way.
People are people,
And sometimes we change our minds.
But it's killing me to see you go after all this time

Music starts playin' like the end of a sad movie,
It's the kinda ending you don't really wanna see.
Cause it's tragedy and it'll only bring you down,
Now I don't know what to be without you around.

And we know it's never simple,
Never easy.
Never a clean break, noone here to save me.
You're the only thing I know like the back of my hand,
And I can't,
Breathe,
Without you,
But I have to,
Breathe,
Without you,
But I have to

Efter første vers og omkvæd stoppede jeg med at tænke og gav den bare gas.
Pludselig klappede alle folk. Det gik op for mig, at sangen faktisk var slut. ”smukt” sagde Thomas. ”Du gjorde det nu også godt” svarede jeg tilbage med smil. Jeg rejste mig op og kiggede udover publikum. ”Tusind tak! Jeg håber I kunne lide sangen” Jeg smilede ud til dem og følte mig lidt kikset. Værten kom ind på scenen. ”GI’ HEIDI EN KÆMPE HÅND!” De blev klappet. Og klappet lidt mere. ”Har du lyst til at svare på et par spørgsmål?” Det kom ud af den blå luft og var ikke noget, som jeg var forberedt på. ”Ja.. så lad gå da” ”Jeg tror gerne, at alle her i salen vil vide hvem sangen handler om?” Det blev bekræftet af en masse skrig og piften. ”Den handler om mig” ”Ikke flere?” Han smilede lumsk. ”Og min ekskæreste” svarede jeg lidt mere gnavent. ”Tom Kaulitz?” Et øjeblik blev der stille hvorefter man hørte en masse piger skrige. ”Den handler om et kærestepar som ikke længere er sammen. Det handler om mit liv, men mange kan relatere til det” Jeg prøvede høfligt at undgå at svare på hans spørgsmål og syns også, at det var lykkedes ret så godt. ”Så du vil ikke svare på det?” ”Jeg tror godt, at personen som den også handler om ved det” smilede jeg og han klappede endelig i.
”Hvornår udkommer dit album? Vi venter alle spændt!” ”Først skal jeg lige færdiggøre musikvideoen sammen med Tokio Hotel” En masse skrig kom til og jeg prøvede at kappe ørene af for det. ”Det er færdigt, men jeg skal lige være færdig med det først. Og så musikvideoen til min single” ”Så snart?” ”Meget snart” Jeg kunne godt høre, at det egentligt bare var det svar han gik efter, men det var altid godt at give lidt i stedet for, at der kom en masse rygter til.
”Jeg tror også, at der er et par stykker blandt publikum som vil stille et spørgsmål eller to. Er det i orden med dig?” Jeg nikkede og svarede. ”Det er fint med mig” En mikrofon blev stukket ned i hovedet på en person. ”Hvad hedder du, lille ven?” Jeg prøvede at finde hende, men lyset blændede mig for meget. Hun svarede:
”Jeg hedder Jessica” Jeg genkendte stemmen og ikke mindst navnet og hadede hende inderligt lige nu. ”Jeg vil gerne vide, om dig og Tom er kærester? Jeg har set jer sammen her på det sidste” ”Jeg syns, at Tom og jeg er et uddebatteret emne” ”Men hvordan vil du så forklare jeres mange besøg til hinanden?” ”Tom og jeg arbejder sammen. Vi snakker fint sammen. Længere er den ikke” Jeg smilede. Jeg havde lyst til at gå hjem. Det var ikke længere sjovt. ”Har du flere spørgsmål, Jessica?” spurgte værten. ”Nej, jeg er færdig” Inden mikrofonen blev hevet tilbage grinte hun.

tirsdag den 26. juli 2011

I still believe - kapitel 12

”Vi tager den lige igen. Den er i skabet denne gang!” sagde Kim.

You don't have to love me
For me to, baby, ever understand
Just know I love the time that we both had
And I don't ever want to see you sad, be happy
Cause I don't want to hold you
If you don't want to tell me you love me babe
Just know I'm gonna have to walk away
I'll be big enough for both of us to say, be happy


”Den var der! Jeg vidste det” Jeg gik ud af rummet og blev mødt af en smilende Kim. Han gav mig et kæmpe kram. ” Du har virkelig gjort det godt, Heidi!” ”Jeg er så glad” ”Jeg tager med dig ind til photoshootet” Jeg nikkede og fandt teksten til den nye sang frem. ”Hvornår forventer i det er ude?” ”Først skal du lige have musikvideoen med drengene ud. Så skal du udgive en musikvideo til din single og så ser vi derfra” Jeg satte mig ned ved siden af ham. ”Er du klar til koncerten i morgen?” ”Ja, jeg glæder mig sindssygt meget!” ”Det er godt. Vi mødes på stedet tre timer i forvejen, men det ved du jo godt” ”Ja, søde Kim, det ved jeg godt” grinte jeg og begyndte at pakke mine ting sammen. ”Kommer der mange mennesker?” Kim nikkede. ”Ja, flere end sidste gang” ”Det er jo…” Jeg tog tasken over skulderen. ”Mange” ”Ja, men det skal du nok klare, sveske” Jeg blev lidt nervøs ved tanken, men nikkede bare for at slippe for en prædiken fra ham.

onsdag den 6. juli 2011

I still believe - kapitel 11

”Hvornår skal i så filme resten?” ”Vi skal mødes i eftermiddag” svarede jeg, mens jeg så på Jesse lavede mad. ”Vil du med?” ”Må jeg?” ”Ja, hvis du er helt stille” ”Det bliver en udfordring” grinte hun. ”Jeg er godt klar over det, men du har ikke noget valg” ”Hvad tid skal vi af sted så?” ”Klokken 16.00” bliver vi hentet. ”Af Tom gætter jeg på?” Jeg nikkede. ”Meget sandt. Jeg tager i studiet i morgen og skriver på lidt sange, just so you know” ”Er du snart færdig?” Jeg nikkede ivrigt. ”Om jeg er! Jeg har skrevet en dansk sang faktisk, til de danske fans” ”Den glæder jeg mig til at høre! YAY” ”Jeg er også stolt af den” Jeg smilede til hende og hjalp hende med at hakke lidt grønsager. ”Hvad handler den om?” ”Dengang Tom og jeg var sammen.. dengang vi var glade” Jesse svarede ikke, kiggede bare med et halvt smil på mig.

”HALLO!” blev der råbt ude fra hoveddøren. ”VI KOMMER!” råbte jeg tilbage. Jesse begyndte at grine over det jeg sagde. ”JEG KOMMER ALTSÅ IKKE” råbte hun. ”DET ER KUN HEIDI!” Vi gik ud til Tom, som bare stod og grinte af os. ”Hvem kom så først?” Jeg slog ham på overarmen og gik ud. ”Heidi..” grinte Jesse. ”Frækt” Vi satte os ind i bilen og af sted gik det. ”Du, Tom?” sagde Jesse og lænede sig frem mod os. ”Nu hvor jeg sådan semi-kender dig gennem Heidi, kan jeg så ikke få gratis billetter til jeres koncerter?” ”hahaha” lo Tom bare. ”Jeg er faktisk seriøs” ”Heidi kan” ”Det sgu kun fordi du kan få lov til at knalde hende” svarede Jesse fornærmet og smed sig tilbage i sædet igen. Jeg grinte af hende ”Det har sine fordele” svarede Tom. Jeg rystede på hovedet. ”Du kan jo også bare tage med mig, Jesse?” ”Det kunne nu være mere cool at sige, at man har fået dem af selveste Tom Kaulitz” ”Det ville være endnu mere cool at kunne sige, at du kender selveste Tom Kaulitz, fordi du kender hans berømte ekskæreste?” Jesse så ud til at tænke lidt over det. ”Jeg slår dig ihjel hvis du ikke er enig” ”Jeg er altid enig med dig, Heidi, min engel”

”Okay, I står på hver sin scene.. I to er nu gået fra hinanden og I skal egentligt bare stå og synge. Lide” ”ja!” råbte Bill og jeg i kor. ”Musik! Sæt i gang” Sangen blev tændt og drengene gik i gang med at spille. ”De ser godt ud” hviskede Jesse. ”mmh” svarede jeg. Jeg blinkede til hende. ”Har I virkelig knaldet?” ”Hvem?” svarede jeg. ”Ja, dig og Tom, fjols!” ”Ja, men det er sgu da længe siden” ”Så ikke mens han har haft kæreste på?” ”Nej, det kunne jeg ikke finde på. Og det kunne han heller ikke, ikke efter det jeg gjorde mod ham” ”Nej…”
Efter at drengene havde stået på scenen og gentaget det samme igen og igen i en time blev det endelig min tur. Jeg skulle stort set synge det samme og til sidst ville de klippe det sammen. Da jeg var færdig på scenen blev det tid til at komme udenfor. Solen var ved at gå og Bill og jeg skulle optage de sidste scener. Vi skulle være lykkelige. Ligesom Tom og jeg engang havde været sammen.
”Du gjorde det super, Heidi!” hviskede Jesse. Hun tog fat i min arm og fulgtes med mig ind i omklædningsrummet. ”Hvordan gør du det?” ”Hver gang jeg kiggede Bill ind i øjnene så jeg Tom” Jeg begyndte at skifte tøj til mit eget. ”Det er forfærdeligt! Kan han ikke bare forsvinde fra mit hoved” ”Det kunne måske hjælpe med en ferie?” ”Betaler du?” smilte jeg. ”Nej, men vi kan da dele. Jeg tror det vil hjælpe dig at komme væk fra Tom” Jeg tog min taske i hånden og vi gik udenfor. ”Du har måske ret” Drengene stod henne ved deres biler og røg, så der gik vi hen. ”Skal i med ud og have en øl?” spurgte Bill. ”Gu skal vi så!” svarede Jesse. Jeg kiggede på Tom, som bare stod med et frækt glimt i øjet og kiggede på mig. ”Kom nu Heidi. Lad være med at være så kedelig” ”Har jeg sagt nej? Selvfølgelig vil jeg have øl!” ”Heidi tager med mig!” sagde Tom. Jeg satte mig ind i bilen.

tirsdag den 5. juli 2011

I still believe - kapitel 10

”Hej piger” Jeg følte mig som en genert lille pige da jeg trådte ind i lejligheden. Amy og Jesse sad og pjattede, men holdte hurtigt op da de så Tom. ”Hej!” svarede de så endelig i kor. ”Jeg håber det er i orden, at jeg tog Tom med hjem?” ”Selvfølgelig sgu da! Bare i ikke larmer!” Lo Jesse. ”Har du overvejet at blive komiker?” svarede jeg. ”Ja egentligt, men jeg kan godt nøjes med at leve af dine penge” Tom fulgte efter mig ud i køkkenet. ”Vil du have noget at drikke?” ”Ja tak” Jeg hældte noget op til os begge og vi gik igen ind i stuen. ”Vil i lege med os eller kan i nøjes med hinanden?” ”Det kommer jo an på hvad vi skal lege” svarede Tom. ”Ham kan jeg godt lide” grinte Amy. Jeg begyndte at gå ind på mit værelse. ”Mit værelse; øverste skuffe. Tag løs!” råbte Jesse efter mig. ”Jeg har ikke brug for en dildo, Jesse” Selv efter vi lukkede døren kunne man høre Amy som ved at flække af grin. ”De to er noget for sig selv. Hvor har du fundet dem?” ”Psykiatrisk afdeling”
”Bare slå dig ned. Jeg underskylder rodet, men der er hele tiden nogen kom kommer og roder” ”Måske du bare skulle overveje at vaske tøj..” smilte Tom. ”Det er rent. Eller det er prøvet og smidt der” lo jeg. Tom satte sig ned i min seng. ”Hey!” udbrød han pludselig og fandt noget frem fra mit natbord. Han hev et gammelt billede ud. Mit hjerte sad nu oppe i halsen. Billedet bestod af Tom og jeg. Han var i færd med at kysse mig på panden, mens jeg sad og lo med lukkede øjne. Det var mit yndlingsbillede af os. Jeg kunne ikke smide det ud. ”Jeg husker dagen det blev taget..” ”Det var dagen før vi gik fra hinanden” Jeg nikkede. Det havde jeg heller ikke glemt. Jeg satte mig hen ved siden af ham. Jeg kunne mærke tårerne presse på. Det var stadig smertefuldt.
”Var du virkelig lykkelig den dag?” Jeg nikkede. ”Meget” ”Det var jeg også” Han fortsatte med at kigge på det. Jeg satte mig tilbage i sengen, for at undgå han skulle se mig græde. Det var flovt. ”Jeg har ikke flere billeder.. jeg smed dem alle ud” Det gav et lille prik i mit hjerte. Jeg kunne sagtens forstå ham, men alligevel gjorde det ondt. ”Det har jeg sommetider fortrudt. Har du dem alle sammen?” Han vendte sig om, og så overrasket ud, da han så mig græde. ”Ja” grinte jeg. ”Ja, jeg har dem alle sammen” ”Er du okay?” ”Ja” Jeg skyndte mig at tørre tårerne væk igen. ”Jeg havde bare ikke lige regnet med, at du ville finde billedet eller tænkt på det” ”Jeg plejer heller ikke at rode i andres ting. Men jeg fik lige øje på det” ”Det er også okay” ”Hvorfor har du ikke smidt dem ud?” ”Jeg kunne ikke. Jeg håbede jo til det sidste” ”Har du andre ting?” Jeg hev halskæden om halsen frem. ”Du har ringen endnu” ”Den sidder altid i halskæden fra oldemor” ”Jeg har også stadig T-shirten du købte. Den har ikke været på siden, men den er der” ”Skal jeg ikke skrive min autograf på den, så kan du hænge den i glas og ramme?” ”Jo da!” lo han. Jeg rejste mig op og gik hen til mit skab. ”Se” Jeg kastede et stykke tøj hen til ham. ”Min T-shirt..” mumlede han. ”Jeg sov meget i den i starten. Den dufter af dig” ”Har du ikke vasket den siden?” Jeg rystede på hovedet og lo. ”Det er klamt, men jeg vil ikke” ”En smule” Jeg kastede T-shirten hen i bunken og lagde mig i sengen. Tom lagde sig også ned. ”Bill fortalte om en samtale i havde haft, hvor du siger, at hvis vi virkelig fandt ud af noget, så ville du droppe musikken for mig.. mener du det?” ”Musik betyder alt for mig. Det ved du også godt. Og jeg vil ikke droppe musikken, jeg vil slet ikke have jeg skulle træffe sådan et valg. Men hvis jeg skulle vælge, hvis jeg virkelig ikke havde et valg, så ja, så ville jeg nok” ”Hvorfor?” ”Du gav mig denne mulighed. Hvis jeg skal give det op for nogen, så er det dig” Han smilede bare til mig og aede min kind.
”Jeg er frygtelig træt” ”Skal jeg tage hjem?” ”Det er op til dig. Du må gerne overnatte, men jeg har kun denne seng” ”Så er det op til dig” grinte han. ”Når jeg har sagt, at det er op til dig, så har jeg jo ligesom givet dig lov, klovn” ”Jeg er ingen klovn!” Han begyndte at kilde mig og jeg skreg som en stukket gris. ”Inden jeg banker dig tager jeg lige telefonen” Han rodede i sin lomme efter den og gik ud på min terrasse.
Jeg listede ud i stuen for at se om pigerne stadig var oppe. ”Hej smukke” sagde Jesse. Jeg smuttede over sofaen og satte mig mellem dem. ”Hej piger. Hvad så? Har det været en hyggelig dag?” ”Ja da! Vi hygger os altid” svarede Amy. ”Hvordan gik det med musikvideoen?” ”Super! Jeg kyssede Bill. Det var sært!” grinte jeg. Jesse flækkede af grin. ”Hvem kysser så bedst?” spurgte Amy. ”Tom, men sig det ikke til stakkels Bill” ”Hvor er han egentligt også henne?” ”Han snakker i telefon” ”Hvornår tager han hjem?” spurgte Jesse. ”I morgen…” ”Øverste skuff…” Jeg daskede til hende. ”klap i. Der bliver intet. Han har en kæreste. Han skal ikke gøre det som jeg gjorde mod ham” ”Hvor sover han henne?” ”i din seng, Jesse. Du er forvist til sofaen” ”Fandeme nej. Så kommer vi til at slås om det” ”Han fandt det billede af os, som jeg har til at ligge under mit natbord” ”Hvad sagde han til det?” ”Ikke rigtig noget” Jeg gav dem et halvt smil. ”Du burde bare sende ham hjem.. det går jo udover dig selv. Du vil ham så gerne, men han har en kæreste, Heidi” Jeg gav Amy endnu et halvt smil. ”Jeg tror han er tilbage. Sov godt smuksakker, vi ses i morgen” jeg gav dem et kram og smuttede igen.
”Hvad så?” ”Linda vil gerne have jeg kommer hjem” ”Okay. Det er forståeligt” svarede jeg. ”Ved hun, at du er hos mig?” ”Er du gal?! Nej! Hun tror jeg er ved Bill” ”Nå okay..” Jeg fulgte Tom ud til hoveddøren. ”Godnat Heidi” ”Godnat” Jeg vidste ikke om jeg skulle give ham et kram, og jeg kunne se på Tom, at han heller ikke vidste det. ”Sov godt” svarede jeg og lukkede døren efter ham. Jeg sigtede nu direkte mod sengen..

mandag den 20. juni 2011

I still believe - kap. 9

”ER I KLAR?” råbte en mand. Jeg stod på scenen sammen med drengene, og ventede bare på at de ville gå i gang med at filme. Jeg var meget spændt. Det var min første musikvideo, og så ville det endda blive sammen med drengene. Bedre kunne det næsten ikke blive.
”Jeg er..” svarede jeg. ”Vi er også!” råbte Bill tilbage. ”Okay, I ved hvad der skal ske…! Vi er tilbage i tiden og Heidi og Bill skal kysse” Jeg kiggede over på Bill med et mærkeligt ansigtsudtryk. Det kom ikke som et chok, overhovedet, men det var mere tanken at skulle kysse Bill. Bill grinte lidt. ”Hun kysser godt, så se ikke så bange ud, Bill!” grinte Tom. ”Hold op” vrissede Bil tilbage. Mine kinder føltes varme og jeg var sikker på, at jeg var knaldrød i hovedet lige nu. ”Er i klar?” Jeg nikkede. ”Okay, vi starter musikken nu!”

Historien startede med, at Bill og jeg sad i en stue og var kærester, hvor vi kort tid efter ville skændes. Klassisk og sært på samme tid. Det hele ville være fortid og nutid i videoen. I alle omkvæd var det blevet bestemt, at vi skulle stå på en scene og synge.
Didn't want to say goodbye
Didn't want to see you cry
And look what i've done

Didn't want to make a mess
Broke your heart and i confess:

I alle omkvæd var det blevet bestemt, at vi skulle stå på en scene og synge. Drengene på en scene for sig selv og jeg på en anden scene.

”Hvordan har det så været?” spurgte Tom, da vi efter at have skudt video en hel dag, sad og fik en fyraftensbajer; for mit vedkommende en drink. ”Hvordan var hvad?” ”Hvordan var det for eksempel at kysse Bill?” ”Vådt!” grinte jeg. Bill blev rød i hovedet og tog hurtigt en tår af sin øl. ”Nu kan du jo fortælle os hvem der kysser bedst” ”Nej jeg vil ej” grinte jeg. ”Hun vil ikke skuffe dig, Tom” klukkede Bill. Der var en pludselig stilhed. Jeg sad og stirrede Tom ind i hans dejlige brune øjne og han stirrede tilbage. Han smilte til mig; jeg blev varm indeni.
”Tømmer i så vi kan komme hjem?” spurgte Bill. Jeg nikkede og tømte glasset. Vi gik ud fra baren. Der var ikke mange mennesker på gaden midt om natten. Der var dejligt stille og vejret var smukt.
”Hvordan kommer du hjem?” ”Jeg tror, at Amy eller Jesse kommer og henter mig” smilede jeg til Bill. ”Jeg kører dig hjem!” svarede Tom. Han lagde sin hånd på min lænd og førte mig blidt hen mod sin bil. ”Jeg skal altså lige sige farvel til Bill” Jeg gik tilbage og gav ham et langt kram. ”Opfør dig nu ordentligt” hviskede han. ”Sig det til din bror” jeg smålo og gik tilbage til Tom, som endda havde åbnet døren for mig.
”Det er dejligt at have dig tilbage i mit liv” ”Jeg er glad for, at du stadig vil have mig i dit liv” svarede jeg. ”Jeg tror nu mere det er fruen derhjemme som har et problem med det” ”Bare sig til, så skal jeg nok forsvinde..” ”Hold op med det, Heidi. Selvfølgelig skal du ikke det” ”Hvis du har tænkt dig at beholde hende resten af livet, Tom.. så ser hun nok helst mig ude” ”Jeg er ligeglad. Jeg er hvor jeg er takket være dig”

Jesse: Party party party! Får du tissemand? Eller skal jeg hente dig? :-D
Heidi: Ingen af delene.. :-D
Jesse: Jeg er nu skuffet… Hvordan kommer du så hjem? :-D
Heidi: Fremmede.. nej, Tom :-)
Jesse: ;) ;) ;) DETALJER!
Heidi: Der er ingen.. endnu haha. Vi ses snart, smuksak

”Det skal jo ikke gå udover hende” ”Så må hun smutte” Tom grinte lidt for sig selv. ”Nej, men du skal være her” Han lagde en hånd på mit lår. ”Min mor savner dig. Hun er træls” grinte jeg. ”Hun er sød!” ”Det siger du kun fordi hun var så vild med dig” ”VAR?” ”Okay, er..” ”Din mor er stadig sød. Det er du også” Tom parkerede bilen foran vores lejlighed. Vi blev siden lidt i stilheden. Månen lyste gaden op. Og der så så fredfyldt ud. ”Skal vi ryge inden jeg kører?” Jeg nikkede og steg ud af bilen.
”HEIDI, HEIDI, HEIDI!” Jesse kom løbende ud. ”Uh, han er ikke kørt endnu” ”Nej, Jesse!” ”Så tager jeg mig selv og min booty med ind igen” ”God idé sveske!” ”Yes ansjos” ”Hun er sær.. undskyld” ”Jeg kan tage det. Jeg har jo været sammen med dig” lo han. ”Hold op!” svarede jeg og slog ud efter ham. Min hånd landede på hans mave og han tog fat i den inden jeg nåede at trække den til mig igen. ”Hvad skal du i morgen?” Jeg trak på skuldrene. ”Skal du i studiet?” ”Nej” ”Må jeg så komme med ind?” ”Hvad med Linda?” ”Hun er ikke dit problem” ”Men det skal ikke gå udover dig..” ”Jeg er en stor dreng. Jeg kan klare mig selv” ”Selvfølgelig. Jeg har bare påført dig så meget smerte..” ”Dette er mit eget valg, okay?” Jeg nikkede. ”Må jeg så?” Jeg nikkede igen. ”Ja..”

lørdag den 18. juni 2011

I still believe - kap. 8

”Ja..! Hallo?!” svarede jeg forvirrede. ”Det er Kim, hvor bliver du af?” ”Hva’?” Jeg kiggede på uret. ”Åh shit, undskyld Kim!” ”Det må du nok sige. Det går altså ikke, at du sover over dig” ”Det havde jeg jo heller ikke regnet med, vel? Men jeg er så kvæstet for tiden” ”Det er din plade det handler om, Heidi!” ”Rolig for satan. Det er så sjældent at det sker” ”Der er ikke tid til at det skal ske” ”Hvorfor ikke? Vi har jo ingen plan” ”Nej, men du vil vel gerne have din plade ud???” Jeg rullede med øjnene og var meget glad for, at han ikke var omkring mig lige nu. ”Jo det vil jeg gerne, men jeg er træt Kim, og min bror kom i dag.. jeg var ikke klar over det, og jeg ville ønske, at jeg havde tid til at være sammen med ham. Så kan du være sammen med din datter?” ”Hun sover nu Heidi. Jeg kan godt forstå dig, men du har selv valgt det” ”Men så er farmand Kim der også, når hun står op i morgen. Lad mig bare få én weekend uden dig med min bror?” lo jeg. ”Jeg er en smule skuffet, det ved du også godt. Jeg forstår dig godt, og du fortjener det også, men det nytter jo sommetider bare ikke” ”Nå..” ”Du får fri resten af denne uge. Jeg kan se, at det du skrev tidligere i dag ligger her nu, så det tager jeg er kig på. Hvis noget skal rettes, retter jeg det og så kan vi snakke sammen om det på mandag. Deal?” ”Du er skøn, Kim! Jeg ville ønske, at jeg kunne give dig et kram lige nu” ”Vi ses på mandag, unge dame” ”ja ja ja ja ja. TAK!” Jeg lagde på og smuttede ud i stuen.
”Hej Heidi!” sagde Mark og gav mig et kram. ”Hej bums” smilede jeg. ”Dejligt endelig at se dig igen” ”I lige måde, Mark” ”Hvad går du og laver?” Vi satte os ned til pigerne i sofaen. ”Lige nu ingenting. Ellers arbejder jeg stadig på albummet” Det var dejligt at se min storebror igen, og jeg kunne næsten ikke holde op med at smile. ”Er du ikke snart færdig med det?” ”Jo jo, bare rolig! Og du skal også nok få en kopi” grinte jeg. ”Mange tak!” ”Skulle I i byen i aften?” Jeg kiggede rundt på dem og de nikkede. ”Tom sagde, at vi godt måtte komme hen til dem, så det gør vi nok” ”Hyggeligt” ”Han sagde også, at du godt måtte komme med” ”Jamen heldige mig da..” ”Skulle du ikke i studiet?” spurgte Jesse. ”Jeg vågnede for sent og brokkede mig lidt til Kim, så han gav mig fri” ”Så kan vi være sammen denne weekend?!” Jeg nikkede igen. ”Yes!” ”Men jeg har dog stadig et par tekster jeg skal skrive lidt på” ”Det kan vi sagtens hjælpe med” lo Amy. ”Det er godt med jer”
”Jeg kommer måske forbi senere. Hyg jer nu bare” Jeg prøvede at overtale de andre til at tage af sted, mens de prøvede at overtale mig til at tage med. Ingen af delene gav rigtig pote. ”Hvorfor vil du ikke med?” spurgte Mark. ”Jeg kan altså godt se hvad du tænker!” grinte jeg og puffede til ham. ”Men jeg orker det bare ikke. Jeg var hjemme hos dem i går og det var rigeligt” ”Fik du for meget Tom?” spurgte Amy og de alle sammen flækkede af grin. ”HÅ HÅ HÅ! Så sjov du er!” ”Jeg er temmelig morsom” ”Skrid nu bare med jer, så kommer jeg hvis det er” ”Men Heidi, det er dig der kender dem bedst. Vi er jo bare dine veninder” Jesse kunne aldrig holde op, og ville bare gerne have sin vejle. ”Min bror snakker meget med Tom. I kan sagtens tage med, og Tom har jo sagt go, så hvad er problemet?” ”Nej..” mumlede hun. ”I kan jo prøve at se om en af jer kan score Gustav” grinte jeg. ”Vi gider da bare heller ikke have dig med, når du ikke gider lege med os!” ”Ja ja.. Hyg jer nu bare” Pigerne gav mig et kram og satte sig ud i bilen. ”Jeg håber du kommer forbi senere”, sagde Mark. Jeg gav ham et kram og lukkede døren efter ham. Jeg så meget frem til at tilbringe lidt tid alene med mig selv.

Jesse: Kom nu!!! Det er skide sjovt!! :-D
Heidi: Det er fint. Men jeg orker det stadig ikke, Jesse :-)
Jesse: Men det er sjåååååååååååååååvt!! Hahahah din bror er pissefuld, det samme er Tom. Hans kæreste er ikke helt tilfreds..
Heidi: Så kan hun lære det :-)
Jesse: Kom nu og grin af det sammen med Amy og jeg. Du har ikke lyst til at gå glip af det!! Tom gik lige på knæ for din bror, og nu vil Linda smide ham i seng, hahahahha!

Jeg havde lyst til at tage af sted bare for at få mig et godt grin, mest for at se Linda være sur, men jeg kunne ikke få mig selv til det. På den anden side, så havde jeg en smule ondt af den stakkels pige.

Heidi: Jeg bliver hjemme. Hvis I ikke kommer for sent hjem, så laver jeg morgenmad til jer i morgen. Hyg jer nu for satan :-)

søndag den 8. maj 2011

I still believe - kapitel 7

”Bill, jeg smutter afsted nu. Tak for i aftes og fordi jeg måtte sove her” hviskede jeg og gav ham et kys på kinden, som tak. ”Velbekomme” mumlede han og vendte sig om på den anden side. Jeg fandt bilnøglerne frem og kørte afsted mod studiet.
”PÅ tiiiiide!” grinte Kim, da jeg trådte ind af døren. ”Jeg er kun forsinket fem minutter, søde Kim” ”Journalisten er også forsinket, så det er godt nok. Har du tekster med?” Jeg nikkede og smed en stak papirer på bordet. ”Var det hyggeligt i går?” ”Jaaa.. det var fint nok”

”Jeg lægger optageren her og så stiller jeg dig et par spørgsmål, som du bare svarer på. Men du ved jo hvordan det hele foregår” smilede journalisten. Jeg nikkede og gengældte hendes smil.
”Hvordan går det med dig album?” ”Det går fremad. Bagefter interviewet skal jeg i studiet for at optage og skrive lidt sange.”
”Hvornår kan vi regne med et album fra dig?” ”Jeg ved det ikke endnu. Jeg håber, at det kommer snart. En masse sange er indspillet, så vi skal snart til at sætte det hele sammen” Journalisten nikkede. Fotografen ved siden af knipsede løs med kameraet imens.
”Hvor finder du din inspiration henne?” ”Jeg får min inspiration fra mig selv og ting der sker omkring mig. Jeg skriver om det jeg føler, ting jeg ser, ting jeg hører. Det er vigtigt for mig, at det er mig selv, som skriver sangene i samarbejde med Kim. Han er omkring mig hele tiden, så han ved hvad der sker og han kan hjælpe mig med sommetider at sætte ord på det jeg føler”
”Så alle sangene handler om dig?” ”Nej, sangene handler om ting som er sket omkring mig, det kan være jeg har fået inspiration fra en veninde eller sådan noget. Måske jeg vender verdenssituationen i en af mine sange” Journalisten, Karen, lo lidt.
”Så du har også humor?” ”Ja, det vil jeg da mene at jeg har. Jeg siger da nogle sjove ting sommetider”
”Med hensyn til kærligheden, er der så noget nyt på den front?” ”Nej, det er der ikke. Desværre” ”Ikke noget du vil uddybe?” ”Altså jeg har travlt med min musik lige pt. og ellers bruger jeg min tid med veninder og familie, så jeg har ikke rigtig tid til en kæreste. Desværre, det kunne være rart, men det er bare ikke muligt”
”Dine fans hjemme i Danmark håber, at du kommer hjem og giver koncert. Har I planlagt noget?” ”Intet endnu. Nu skal albummet først udgives, men jeg vil helt sikkert gerne til Danmark og spille. Jeg savner dem derhjemme og Danmark, så det ville være skønt for mig. Så det vil jeg helt sikkert finde ud at”
”Jeg ved godt, at man ikke skal tro på rygterne..” hun smilte kort. ”Men der går jo mange rygter om dig og Tom. Er de sande?” ”Jeg tror ikke, at jeg har hørt de rygter?” måtte jeg indrømme. ”At I er ved at finde sammen igen, nu hvor I har lavet denne sang sammen?” ”Nåe, ikke andet” lo jeg. ”Nej, Tom og jeg er ikke sammen. Tom har en kæreste, så det er fuldstændig udelukket” ”
”Så hvis han ingen kæreste havde, så havde det været en mulighed?” ”Nej, der var jo en grund til at vi gik fra hinanden, så det ville vi ikke. Jeg dummede mig dengang, jeg indrømmer det gerne nu. Det er ikke noget jeg er stolt af, men sådan endte det desværre. Jeg har forspildt min chance, og heldigvis er han glad”
”Skal I indspille en musikvideo til jeres duet?” ”Jeg ved det ikke. Det kunne være sjovt, at indspille en musikvideo med dem”
”Du har tidligere nævnt, at du ikke har haft den nemmeste barndom. Hvad er der sket?” ”Min far begik selvmord da jeg var 15. Han var skizofren og til sidst blev det for meget for ham. Det påvirkede mig enormt meget, og det har ændret mig. Længe troede jeg, at jeg aldrig ville blive glad igen. Jeg er kommet mig over chokket, det er vi alle, og jeg har lært at leve med min sorg. Jeg kommer mig aldrig nogensinde over det, men jeg kan leve med det, og jeg kan bruge det til noget i dag. Der er selvfølgelig dage, hvor livet føles uretfærdigt, men jeg fik hjælp dengang og redskaberne jeg fik, dem bruger jeg stadig”
”Du har sagt, at din mor fik en voldsom depression?” ”Ja, det gjorde hun og det gjorde jeg også. Vi er begge i dag glade, og som sagt, så har vi lært at leve med sorgen. Vi mindes min far med glæde og er glad for, at han endelig fik fred. Det er synd, at det er sådan et tabu, for der er mange som render rundt med psykiskelidelser. Jeg håber, at jeg kan hjælpe på et tidspunkt, for mange har brug for det”
Karen sad et stykke tid og stirrede og smilede til mig.
”Det sidste spørgsmål: Har du noget, som du gerne vil sige til dine fans?” Jeg nikkede. ”Jeg vil gerne takke dem, for at støtte mig gennem alt. Ligemeget hvordan jeg har været og hvad jeg laver, så er de der bare. Det er helt utroligt og jeg har svært ved at forstå de er så utrolige. Jeg er glad for, at de har hjulpet mig så langt. Jeg er dem evig taknemmelige”
”Tak fordi du tog dig tid til at tale med os” Karen gav mig hånden. ”Det var så lidt” ”Inden vi går, er det så iorden at vi tager et par billeder af dig i studiet?” ”Lad os spørge Kim om det” VI forlod rummet og gik ind til Kim, som sad ved studiet. ”Er det iorden, at der bliver taget et par billeder i studiet?” Kim nikkede og jeg gik ind. ”Syng et par linjer af ’I still believe’, og så er det det” Jeg gjorde som han sagde, og hurtigt havde de et par billeder.
”Tak for denne gang” Jeg gav fotografen og Karen hånden og de forlod os igen.
”Det er gode tekster du har skrevet og meget lidt skal rettes, men noget skal rettes. Jeg har lavet et par melodier, som jeg mener vil passe til, dem kan du lytte til senere eller næste gang. Nu skal vi snakke om noget andet” Jeg kiggede undrende på ham. ”Bill har fortalt dig, at I skal lave en musikvideo sammen, selvfølgelig skal du sige ja, så jeg vil gerne høre, om du er med på den?” ”Er der nogen planer med den?” ”Ja, selvfølgelig” lo han. ”Åh, du ved godt hvad jeg mener Kim!” ”Ja, der er nogle som har snakket om, hvad der skal ske i den og sådan, men det er jo i sidste ende jeres beslutning, som tæller. Derfor skal I også komme med jeres inputs” Han rodede lidt rundt i sin skuffe. ”David har sendt en mail med dato og tidspunkt for hvornår I kan snakke om det. De er jo et par travle fyre” ”Mmh, så hvornår er det?” ”2. maj, om en uge” ”Min morfar har fødselsdag der, de må lave det om” ”Det kan de ikke bare, Heidi” ”Jeg er lidt ligeglad, jeg dropper ikke min morfars fødselsdag!” ”Så må du snakke med drengene” ”Du kan snakke med David, jeg skal nok brokke mig til drengene” smilede jeg. ”Fint. Jeg skal hjem til min datter nu, vi ses i aften klokken 22.00!” ”Jeg bliver lidt og skriver” Han nikkede og gav mig et kram. ”Hyg dig!”

Jesse: Hvornår kommer du tilbage, bums? :-D
Heidi: Aldrig :-D Nej, kører om 10 minutter. Har siddet de sidste par timer og skrevet lidt.
Jesse: Det bliver personen, som venter på dig, nok glad for :-D
Heidi: Hvem er det? :-)
Jesse: GÆT!
Heidi: Min mor?
Jesse: Haha :-D
Heidi: Sig hvem det er for satan..
Jesse: Din brormand! Og han havde kage med :-D
Heidi: Havde?? HAR I SPIST MIN KAGE?
Jesse: Ja! Og nu tager han over til Tom :-D
Heidi: Sig han er en nar. Vi ses :-D

Jeg orkede ikke længere skrive og pakkede tingene sammen og kørte hjem.
”HEJ BUMSER!” råbte jeg, da jeg trådte ind af døren. Jeg smed tasken og gik op på terassen, for at se om pigerne befandt sig der. ”Hej selv bums” sagde Amy. ”Hvorfor tog Mark over til Tom?” ”Fordi de er venner?” grinte Jesse af mig. ”Nævnte han noget om hvorfor han kom?” ”Han manglede vel bare et sted at overnatte” svarede Amy. ”Nej, han ville gerne se sin søster” ”Aha.. bare synd, at jeg tager afsted igen i aften” ”Hvad skal du nu?” ”I studiet igen. Kim ville tilbringe dagen med sin datter, så vi aftalte at mødes i aften klokken 22.00” ”Brormand din bliver glad for det” Jeg satte mig ned ved siden af Jesse. ”Han kan da bare skrive til mig, at han kommer” ”Det er sandt. Amy og jeg tager også i byen i aften. Måske du kommer når du er færdig? Din bror tager selvfølgelig også med” ”Hvis jeg ikke skal i studiet i morgen, så ja” ”Det er træls, at du aldrig kan planlægge noget…” ”Jeg ved det godt” jeg kiggede trist på dem. ”Jeg tager mig en lur nu, piger. Vi ses nok til aftensmad!” ”HEY!” råbte Amy og jeg vendte mig om. ”Fortæl os dog hvad I lavede i går? Skete der noget?” ”Der skete ikke noget særligt” smilede jeg. ”Vi kan snakke om det senere”

fredag den 6. maj 2011

I still believe - kapitel 6

”Hey, hey, hey! Har du hørt det, vi skal optage en musikvideo til vores sang” ”Hey, hey, hey! Hvem har glemt at spørge mig?” svarede jeg Bill. ”Tror bare, at de gik ud fra du ville” jeg kiggede undrende på ham. ”Nej!” han grinte af mig. ”Tror nok, at Kim vil snakke med dig om det” ”Sikkert” klukkede jeg. Jeg stak ham et glas ice tea og satte mig ned ved siden af ham på terassen. ”Hvornår udgiver du dit album?” ”Vi mangler lidt sange endnu, så jeg er ikke helt sikker” Han smilede til mig. ”Ville du droppe musikken for Toms skyld?” ”Ville han droppe musikken for min skyld?” ”Han vil aldrig droppe musikken. På et tidspunkt, måske” ”Ville han så droppe det for mig?” ”Det tror jeg. Han snakker ikke så meget om dig længere, men det er nok mere på grund af Linda. Hun er der altid” ”Han er glad igen, det er godt!” ”Er du det?” ”Det er vel ligemeget, bare Tom er. Det var jo min skyld” ”Betyder det så, at du ikke skal være glad?” ”Jeg er glad” ”Men du savner Tom?” ”Ja” smilede jeg. ”Selvfølgelig savner jeg Tom, mere end noget andet” ”Du svarede aldrig på mit spørgsmål..” ”Hvis vi virkelig fandt ud af noget igen, så ja, så ville jeg nok” Han kiggede forbavset på mig. ”Tom gav mig denne mulighed, denne mulighed ødelagde vores forhold. Intet kan måle sig med kærlighed. Intet burde havde lov til at ødelægge hvad Tom og jeg havde” ”Men vi kan ikke styre os selv, når noget vi brænder for er lige foran os” Jeg rystede på hovedet og tog en tår af min ice tea. ”Jeg ville ønske, at muligheden ikke havde været der, men så ville jeg aldrig have været sammen med Tom. Og så ville jeg aldrig sidde her og snakke med dig” ”Lidt sjovt at tænke på” lo Bill.
”Skal du med til grillfest i aften?” ”Hos dig og Tom?” Bill nikkede. ”Hvem kender jeg som kommer?” ”Andreas, Georg og Gustav. Ikke andre” ”Okay, jeg kan godt dukke op. Hvis du ikke laver maden” ”HA HA! Du er morsom”

”Jeg tager hjem til Bill og Tom i aften og så skal jeg interviewes i morgen” sagde jeg til Jesse og Amy. ”Hvorfor må vi ikke tage med?” spurgte Jesse. ”Bill inviterede jer ikke” smilede jeg, mens jeg pakkede et par ting. ”Hvad lavede han også her?” ”Vi hang bare ud, snakkede om dit og dat. Intet andet” ”Hvad snakkede I om?” ”Dig!” smilede jeg til Jesse og pakkede min taske færdig. ”Må vi ikke få detaljer af noget?” Jeg rystede opgivende på hovedet. ”Skal vi spise?” Amy nikkede og vi satte os til bords.

”Vil du høre en joke?” råbte Gustav gennem larmen. ”Jeg kan godt høre dig” grinte jeg. ”Men ja, det vil jeg da gerne” ”Okay. Det var Finn, Finn og Finn som var ude og gå en tur. Så blev Finn pludselig væk. Så siger Finn til Finn; ” Finn Finn Finn!” Det var det” grinte han og jeg grinte af ham. ”Den var så dårlig, at den var god!” ”Det er sandt” Jeg kiggede rundt i rummet på alle menneskerne til festen. Toms kæreste havde jeg heldigvis ikke set denne aften, Tom havde jeg heller ikke set. ”Skal vi danse?” spurgte Gustav. Jeg kiggede ud på det halvfyldte dansested, og nikkede.”Jeg kan bare ikke danse” ”Heller ej mig, men et forsøg kan vi da gøre!” Jeg nikkede og han hev mig med afsted.
Jeg blev pludselig prikket på ryggen og vendte mig om. ”Må jeg tage over Gustav?” spurgte Tom. Gustav nikkede og Tom tog fat om mig. ”Hej” smilede jeg til ham. ”Hej. Hvor har du været hele aftenen?” ”Der hvor det hele sker” svarede jeg. ”Jeg har nu ledt efter dig, men kunne ikke finde dig” ”Er lige kommet tilbage fra Linda..” ”Åhh” svarede jeg og nikkede. ”Og jeg kan ikke danse, så vil du ikke med ud for at ryge?” Jeg nikkede igen. Tom hev sin hånd til sig, da vi kom udenfor hvor Bill stod. ”Hej” sagde han. ”Hvad laver Linda?” ”Hun skulle tidligt op i morgen, hjem til sin mor og far” ”Og hvorfor skal den perfekte svigersøn ikke med?” grinte Bill. ”Fordi han ikke gad” svarede Tom irriteret. Jeg stod og kiggede på Tom et stykke tid, indtil Bill forstyrrede mig. ”Skal du have noget verdi?” Han rakte et glas til mig. ”Ja tak da!” Bill og jeg skålede. ”Jeg håber at det er iorden, at jeg sover her. Det regnede jeg lidt med” grinte jeg. ”Jeg skal nemlig afsted lidt tidligt i morgen, da jeg skal interviewes” ”Selvfølgelig, er det det” ”Skal også i studiet bagefter..” svarede jeg opgivende. ”Vær dog glad for, at du har muligheden!” snerrede Tom. ”Hvad stikker til dig?” spurgte Bill og lo lidt. Jeg undrede mig også over, at han pludselig var så muggen. Tom rystede på hovedet og forlod terassen. ”Undskyld min bror, han er lidt sær” ”Jeg kender ham, så du behøver ikke undskylde” grinte jeg.

mandag den 21. marts 2011

I still believe - kapitel 5

”Hej Heidi!” Jesse og Amy kom ind til mig backstage. ”Vi hørte jeres interview i radioen…” sagde Jesse. ”Hvordan reagerede du, da Tom sagde, at du var en solstråle?” ”Jeg rødmede” grinte jeg. ”Hvad tror du hans kæreste vil sige til det?” ”Kan du bebrejde ham? Jeg er sgu da en solstråle!” jeg smilede selvsikkert. ”Jeg er bare så nervøs nu..” ”Det skal nok gå” sagde Amy og lagde en beroligende hånd på ryggen af mig. ”Ja, det håber jeg..” Det bankede på døren og Tom kom ind. ”Vi smutter lige lidt” Jeg nikkede, og vendte mig først om mod Tom, som havde sat sig i sofaen, efter de havde lukket døren. ”Hvad så?” jeg smilede til ham. ”Hvordan har du det?” ”Jeg er nervøs” Jeg trak på skuldrene. ”Min kæreste har bedt mig forklare dig, at jeg ikke vil have noget med dig at gøre på den måde længere..” ”Er hun lidt sur?” Jeg lo indeni. Tom nikkede. ”De ting jeg sagde om dig, dem vil hun gerne have, at jeg trækker tilbage. Men mellem os, ikke?” Jeg nikkede. ”Så sker det ikke” klukkede han. ”Jeg mener hvert eneste ord” ”Tak, Tom!” Han trak lidt på skuldrene og smed sig tilbage i sofaen. ”Jeg er ked af, at vi ikke har snakket siden vi slog op..” begyndte han. ”Det skal du ikke være, det var min skyld” ”Ja, men jeg savner dig, Heidi. Du var min bedste ven. Du var den eneste pige, som kunne forstå hvad jeg gik igennem” ”Men så gik jeg pludselig selv igennem en masse..” Han nikkede. ”Desværre, ja..” Han smilede skævt til mig. ”Undskyld, ikke noget negativt på den front, men på privatfronten” Jeg nikkede. Det var underligt at sidde her og snakke med ham igen.

Der sad en masse mennesker da vi trådte ud på scenen, blandt publikum var Jesse og Amy også at finde; de sad og vinkede som to gale. Vi satte os tilrette på stolene placeret på scenen og Tom gik i gang med at spille. Jeg sad lige ved siden af ham og jeg nød det!

Bill begyndte at synge.

Didn't want to say goodbye
Didn't want to see you cry
And look what i've done.


Jeg var nervøs, det var nu min tur. Mit hjerte hamrede af sted. Jeg havde aldrig nogensinde været så nervøs for at synge, som jeg var nu.

Didn't want to make a mess
Broke your heart and i confess:

Jeg kiggede over på Tom og fik skyldfølelse. For jeg var jo den skyldige. Vores øjne mødtes og jeg vendte hovedet ned af. Det gjorde stadig ondt. Jeg havde kun mig selv at bebrejde min ulykkelighed.

I'm the guilty one!

Jeg vendte mig mod Bill, som gav mig et halv smil. Han vidste hvilket svin jeg havde været. Hvordan jeg havde knust hans brors hjerte; han kendte mig og vidste hvad jeg havde gjort. Jeg kunne se det på ham, se at hans stadig huskede, hvor ulykkelig jeg gjorde Tom. Igen kom den dårlige samvittighed op i mig.

How I need to hear you
Hear you so softly
Hear you say anything

Every single tear you shed
Well it kills me
Oh, she'll never see

Oh, this is life without you
I'm learning how to miss you
I guess I need to know how it feels like
This is life without you
I don't know who to turn to
And everything I've known is said is goodbye
So goodbye
This is life without you
This is life without you

Didn't want to make a mess
Didn't want to feel again
This heart has had enough

Desperate hurting all alone
Called the house that isn't home
I'm afraid to pick it up

All I want is someone
To tell me I'm crazy
It just might save me

Oh, all I need is someone
Right here beside me
Oh, now I can see

Oh, this is life without you
Learning how to miss you
I guess I need to know how it feels like
Oh, this is life without you
I don't know who to turn to
Everything I've known is said is goodbye
So goodbye
Oh, this is life without you

Oh, this is life without you
Learning how to miss you
I guess I need to know how it feels like
Oh, this is life without you
I don’t know who to turn to
Everything I've known is said is goodbye,
So goodbye
This is life without you.

Publikum begyndte at klappe så snart sangen var slut. Jeg smilte. Jeg gjorde det nemlig. Jeg havde frygtet at skulle på scenen med Tom igen, men jeg klarede det og jeg gjorde det godt! Vi rejste os op og nikkede ud mod publikum som tak. ”Tusind tak!” sagde Bill. Han lyste op og publikum skreg endnu mere nu. ”Og en stor tak til Heidi, som ville lave en duet med os” Publikum skreg igen. Jeg elskede denne følelse. Bill gav mig et kram. ”Du gjorde det fantastisk flot!” ”Tak” mumlede jeg.
Vi forlod scenen og vi blev mødt af en smilende Kim og David. ”Super show alle sammen!” sagde David. Jeg småløb uden om ham og hen til Kim. ”Du klarede det fantastisk!” Jeg gav ham et kram. ”Jeg er noget stolt af mig selv” Han klappede mig på ryggen, og med hånden førte mig hen til de andre igen. ”Folk er ellevilde!” David kiggede stolt på de fire drenge. Jeg så hen på Tom med et smil, hvilket hurtigt blev taget væk fra mig, da jeg så ham stå der med Linda. ”Du gjorde det godt, skat!” Hun kyssede ham.
”Jeg går ud for at ryge” hviskede jeg til Kim og forlod rummet. To minutter efter kom Tom ud, uden hans kæreste. ”Jeg troede du var stoppet..” sagde han. ”Det troede jeg også du var..” smilte jeg. Han trak på skuldrene og lo lidt. ”Du gjorde det godt” ”Lige over, Tom!” klukkede jeg. Vi stod lidt i stilhed. ”Skal vi ses snart?” Jeg kiggede overrasket på ham. ”Hvis du må?” han grinte lidt. ”Det er der sgu ingen som skal bestemme!” ”Heller ikke fruen?” ”Hold op, Heidi…” ”Man ved jo aldrig..” mumlede jeg. ”Hvad?” Jeg rystede på hovedet. ”Ingenting” Han smilte til mig. Igen var der en pinlig tavshed. Jeg satte mig ned på en bænk. ”Er sangen ’I still believe’ skrevet om mig?” Jeg nikkede og prøvede at undgå hans blik. ”Tror du stadig, at jeg er den eneste ene?” Jeg sagde ikke noget, for hvad skulle jeg sige? Han havde en kæreste. Det ville virke for mærkeligt, hvis jeg stadig troede det. Jeg trak på skuldrene. ”Aner det ikke” ”Hvem ved det så?” ”Ham der foroven” jeg pegede op mod himlen. ”Det har du da aldrig troet på..” ”Nej, vores forhold har egentligt også lært mig, at man ikke skal tro på noget..” Tom tarv og kiggede på mig. ”Nu skal du lige huske, at det var din egen skyld..” han lød ikke vred, heller ej glad. ”Vi kan tage det en anden dag” Han lagde en hånd på min lænd og tog mig med ind. Han fjernede den straks, da Linda fik øje på ham. ”Kom lige med mig..” hørte jeg hende sige, hvorefter Tom blev trukket med udenfor. ”Hvad skulle Tom?” Bill kom hen til mig. ”Linda” mumlede jeg. ”aha. Hvad havde han nu lavet?” ”Han rørte mig!” Bill kiggede overrasket på mig. ”Han savner dig..” Jeg hørte hvad han sagde, men ignorerede Bill og gik hen til Kim. ”Skal der ske noget nu?” ”Har du da travlt?” ”Næh.. men jeg vil da finde pigerne!” ”De står stadig ude ved scenen” jeg nikkede og gik derud.
”Det var fantastisk!” råbte Amy og Jesse i munden på hinanden. ”Tak piger” Jeg gav dem begge et kram. ”Jeg er også ret stolt af mig selv!” Vi satte os ned på scenekanten. ”Tom syns, at vi skal hænge lidt ud..” jeg smilede ved tanken om det. ”SKAL I SÅ DET?!” udbrød Jesse. ”Hvis han må” ”Hmm..” svarede hun bare.

lørdag den 19. marts 2011

I still believe - kapitel 4

”Hallo?” Jeg kiggede på pigerne, som jeg lå og solbadede med på tagterrassen. ”Hej Kim. Ja..” ”Aha.. det bliver noget jeg skal tænke grundigt over. Vi ses” Jeg lagde mig tilbage i stolen igen. Jesse rømmede sig, så jeg vendte mig mod dem; de sad begge og kiggede nysgerrigt på mig. ”Hvad er det du skal tænke grundigt over?” spurgte Amy. ”Åh, bare om jeg vil synge duet med Bill” klukkede jeg. ”Bill som i Bill Kaulitz?” Jeg nikkede og sukkede lydløst. ”Hvad vil du så?” spurgte Jesse. ”Tænkte grundigt over det?” grinte jeg. ”Ja okay. Men hvorfor vil de pludselig det?” ”Kim og David, deres manager, har længe snakket om, at det kunne være fedt. Åbenbart er drengene med på den, så nu venter de mit svar” ”Skal I så skrive sangen sammen eller er den skrevet?” Det var nogle meget nysgerrige veninder jeg havde. ”Sangen er ikke færdig endnu, så jeg skulle afslutte den med dem; med Bill og Tom” ”Det kunne være fedt hvis det skete!” klukkede Jesse. Hende og Amy fortsatte med at snakke om det, imens hentede jeg noget mere ice-tea til os. Min telefon ringede igen og jeg besvarede den med et ”hallo”. Denne gang var Bill i røret. ”Jeg sidder og soler sammen med pigerne. Hva’ da?” Jeg gik op til pigerne igen med hænderne fulde. ”Ja, jeg er hjemme hele dagen” Jeg stoppede ved enden af trappen og ventede på Bill skulle afslutte opkaldet. ”Ja, ja. Det kan vi godt sige. Okay, hej, hej” ”Mere ice-tea, piger?” ”Ja” klukkede de begge og jeg hældte op til dem. ”Bill ringede lige; ham og Tom kommer forbi senere. De vil gerne have en snak med mig og den muligt kommende duet” jeg fniste. ”Se hvor glad hun er nu, Amy!” ”Åh hold din kæft, Jesse!”

”Radio, eftermiddag, i dag!” sagde Kim, da jeg tog telefonen. ”Hvad snakker du om, søde Kim?” ”Efter folk har hørt, at Tokio Hotel og dig har lavet en sang sammen, er din popularitet steget. Radio 170. vil have dig i studiet i eftermiddag, sammen med drengene!” ”Nå..” ”Du skal, Heidi!” ”Javel..” ”Hvorfor er du så mut?” ”Klokken er otte, dit fjols. Du vækkede mig” ”Ja, undskyld. Jeg var bare så spændt” lo han. ”Så tager jeg af sted. Godnat” ”Næ, hov vent!” jeg tog telefonen op til øret igen og gabte. ”Hvad?” svarede jeg lettere irriteret. ”Godnat sunshine!” han grinte og jeg lagde på. Dette var perfekt, nu kunne jeg ikke længere sove. Jeg tog tøj på og smuttede ud i stuen. Endelig en morgen hvor jeg havde tid for mig selv; tid til at nyde og forkæle mig selv.

”Hej Heidi!” råbte Gustav, da han så mig på den anden side af parkeringspladsen. Jeg vinkede hurtigt og vendte mig igen mod bilen. ”Vi ses senere, ladies” Jesse og Amy kiggede stadig over mod drengene. ”Tom har sin kæreste med..” jeg vendte mig hurtigt om for at se og tilbage til dem igen. ”Fuck nu bare Tom!” jeg tog min taske over skulderen. ”Ses, chicks” ”Hej hej” jeg lukkede døren og de kørte deres vej. ”Det er længe siden vi sidst har set dig” sagde Gustav, der lagde op til et kram. Jeg gav ham krammet og vendte mig om mod de andre. ”Ja, det er det faktisk, Gustav…” ”Hej til jer andre..” smilede jeg. Tom lagde armen om Linda i det jeg kiggede på ham. ”Vi skal i studiet bagefter” klukkede Bill. ”Hvorfor er jeg også altid den sidste til at få ting at vide?” ”Fordi du det ikke kommer dig ved” jokede Linda og var den eneste som grinte. ”Ja, eftersom jeg også skal synge, så kommer det ligesom mig ved..” svarede jeg fornærmet. Jeg vendte rundt og gik ind i bygningen. ”Velkommen” sagde receptionisten.

”I dag har vi med os, Heidi og drengene fra Tokio Hotel” ”Velkommen!” sagde Julia, en af radioværterne. Vi sagde alle hej i kor. ”I har lavet en sang sammen?” spurgte Thomas, den anden radiovært. ”Ja, det er sandt! Vi var så heldige, at Heidi gad arbejde sammen med os” smålo Bill. ”Hvordan har det så været?” ”Det har været godt! Vi har tidligere lavet en sang sammen, så vi vidste, at vi kunne arbejde sammen” ”Var det sværere for dig nu, Heidi, end det tidligere var?” spurgte Julia. ”Det var ikke sværere at lave sangen, men det var underligt på en måde” ”På hvilken måde?” ”Tom og jeg har ikke tilbragt tid sammen siden vi gik fra hinanden, så at skulle sidde og dele følelser igen.. det var lidt sært” klukkede jeg. ”Ja, det forstår jeg sørme godt!” hun blinkede til mig.
”Heidi, fortæl mig hvordan det er at arbejde sammen med så store stjerner?” Thomas kiggede nysgerrigt på mig. Jeg kiggede rundt på alle drengene og smilte. ”Nu kendte jeg dem alle godt i forvejen, men det er da en ære, at de gider lave musik sammen med mig!” ”Du har fået en del kritik. Du har bl.a. fået at vide, at du ikke kan synge” Julia kiggede over på mig. ”Ja, det har sgu ikke altid været nemt. Men jeg har sgu kæmpet for at bevise for folk, at jeg kan synge og ikke bare gør det her, fordi jeg nu havde muligheden. For jeg kan sgu synge! Det er bare takket være Tom, at jeg fik muligheden for at leve af det. Jeg er ham evig taknemmelig”
”Hvad handler jeres sang så om?” spurgte Julia. ”Jo, altså..” Bill rokkede lidt på hovedet og vidste ikke rigtig hvad han skulle sige. ”To mennesker som skal til at finde ud af at leve livet alene, efter de er gået fra hinanden” svarede Tom og kiggede over på mig. ”Jeg fornemmer, at de to personer er Heidi og dig?” ”Tja, det kan være hvem som helst, vi har bare hentet vores inspiration fra os selv” ”Når vi vender tilbage er der flere spørgsmål som skal svares på; denne gang fra fansene” afsluttede Thomas.

”Vi er tilbage efter en kort pause, og med os har vi stadig Heidi og Tokio Hotel, som senere i aften vil optræde med deres nye sang ’Life without you’. Vi udlodder senere i programmet to billetter til programmet, så bliv hængende!” sagde Thomas. ”Vi har bedt nogle af jeres fans, om at stille spørgsmål til jer, og vi har fået flere tusinde spørgsmål ind. Jeg håber I er med på lidt?” ”Klart!” svarede Bill.
”Første spørgsmål er til dig, Bill: Hvordan var det, at indspille en sang med Heidi?” spurgte Thomas. ”Det har faktisk været supersjovt! Heidi er en humoristisk pige, så vi havde det sjovt. Hun er en dygtig sangerinde og kan sine ting!” ”Så det kunne du godt finde på at gøre igen?” spurgte Julia. ”Hvis hun er sød” lo han. ”Jeg er da altid sød! Det ved du godt Bill” grinte jeg. ”Selvfølgelig” ”Var det svært, eftersom det er din brors ekskæreste?” ”Nej, det syns jeg faktisk ikke” Bill smilede til mig og jeg gengældte. ”Udmærket, udmærket!” sagde Thomas. ”Næste spørgsmål; Tom!: Hvad siger din kæreste til, at du arbejder sammen med din kæreste?” ”Jeg tror sgu hun har det fint med det” ”Hvor længe har i været sammen?” spurgte Julia. ”I tre måneder. Det er ret nyt endnu, og det er en fejl, at det allerede er ude” ”Hvorfor er det så?” grinte Thomas. ”Ja, ser du.. journalisterne og paparazzier vil ikke lade os være i fred, så de fik hurtigt et nys om det” ”Så er der en fan som skriver, også til dig Tom: Savner du, Heidi?” Han kiggede hurtigt over på mig, mens mit hoved fløj den anden vej, for at undgå hans blik. ”Selvfølgelig. Hun er en fantastisk pige”
”Georg?” Han kiggede hen på Julia, som kiggede ned i sine papirer fyldt med spørgsmål. ”En fan spørger..” ”Spørger mig?” udbrød han og grinte. ”Ja, det sker sjældent” lo Tom. Georg puffede til ham og vendte igen sit blik mod Julia. ”Hvordan kan det være, at du altid er den som bliver drillet?” ”Tja, de mangler et liv de to” svarede han og pegede mod Tom og Bill. ”Jeg er deres inspiration” ”Det er sandt” samtykkede Bill og Tom og nikkede. ”Han inspirerer os meget” vi smålo alle en smule. ”Hvad med Gustav?” spurgte Thomas. ”Han er sød!” sagde jeg. ”Er der noget mellem jer to?” Bill, Tom og Georg grinte, mens jeg skulede til dem. ”Nej, der er ikke noget mellem Gustav og mig. Men han er stadig sød” ”Det er han bestemt” grinte Julia.
”Til sidst, kan vi så få jer til fortælle hvad det første i tænker på, når hinandens navne bliver sagt, er?” spurgte Thomas. ”Ja da!” svarede Bill. ”Vi kan starte med Bill; kan i andre komme på et ord som beskriver ham?” ”Irriterende” grinte Tom. ”Til tider; sjov” svarede Gustav. ”Egoistisk” var Georgs svar. De kiggede alle på mig. ”Fashion-junkie” smilede jeg. ”Hvad så med Georg?” Fortsatte Julia. ”Min daglige inspiration” svarede Tom og grinte. ”Flot hår” svarede Bill. ”Morsom” ”Støttende” svarede jeg. ”Hvad med Gustav?” ”Stille!” sagde vi alle i kor. ”og sød” tilføjede jeg og smilede til Gustav. ”Gustav er også en god ven” Han smilede til ham og nikkede, som tak. ”Tom?” ”lækker!” svarede Tom selv. ”Mener han selv, men jeg tænker hamrende irriterende!” svarede Bill. ”Sjov” svarede Gustav. ”Jeg må også sige sjov” indrømmede jeg. ”Fin nok” grinte Georg. ”Så har vi den sidste” svarede Julia. ”Ja, I gemmer sørme det bedste til sidst” jeg smilede til dem. ”Bestemt, bestemt!” svarede Thomas. ”Hvad siger du, Bill?” ”Fantastisk og smuk!” Jeg kunne mærke, at jeg blev rød i kinderne. ”Sød, men streng” klukkede Georg. ”En rigtig god ven!” svarede Gustav. Jeg kiggede på Tom og afventede hans svar. ”En solstråle..”
”Det var så det for denne omgang. Vi takker Tokio Hotel og Heidi, for at komme” sagde Julia. ”Når vi vender tilbage efter pausen, giver vi to billetter til deres koncert i aften bort.” sagde Thomas. ”Så bliv hængende lidt længere endnu!”

onsdag den 16. marts 2011

I still believe - kapitel 3

”OP LILLE HANS! OP LILLE HANS!” En stod og sang udenfor min dør. ”FOR-SVIND EL-LER DØØØ!” råbte jeg. ”Godmorgen til dig også Heidi”, sagde Jesse. Jeg kastede en pude i hovedet på hende. ”Hvorfor skal jeg så tidligt op?” ”åh, klokken er et, vi skal have ryddet op og vi skal høre lidt mere om Tom. Såmænd bare derfor” grinte hun og gik ud i stuen igen. Jeg magtede ikke at stå op allerede, men tog mig sammen. ”I har jo næsten klaret det hele. Ingen grund til at få mig op allerede” smilede jeg. ”Åh jo..” Amy og Jesse havde sat frokost frem til os. ”Jeg er sulten. Lad os spise først” ”Morten kommer senere” sagde Jesse. ”Så jeg forlader jer snart” ”Og jeg skal mødes med en veninde” sagde Amy. De kiggede begge bekymret på mig. ”Jeg kan godt klare mig selv”, forsikrede jeg dem. ”Du så ikke ligefrem glad ud i går” sagde Amy. ”Hold op piger! Jeg havde en god dag og aften!” ”Savner du Tom?” Jeg rystede på hovedet. ”Jeg var ham utro. Jeg er da heldig, at han overhovedet gider sige hej til mig” ”Gjorde det ikke ondt at se ham med en anden pige?” spurgte Jesse. ”Stop det nu for fanden!” jeg hamrede min næve i bordet. Jeg fortsatte lidt mere roligt: ”Jeg er glad for at se, at Tom er kommet videre. Han fortjener at være glad” ”Nah, jeg tror hende stadig ikke” ”Det gør jeg heller ikke!” svarede Amy. Jeg gav dem fingeren og vi spiste færdigt.

”Opfør dig ordentligt, Heidi” Amy og Jesse forlod lejligheden og jeg var nu alene. Jeg kiggede rundt, her var stadig rodet efter festen. Jeg fandt min notebook med sange og gik op på tagterrassen for at trække lidt frisk luft, og nyde den varme sol, som stod højt på himlen. Jeg kiggede lidt i bogen. Gamle, uudgivet sange stod skrevet deri. En del gode. Dem måtte jeg vise til Kim. Nogle ville sikkert kunne bruges på det nye album.
Efter flere timer alene, hvor tiden var blevet brugt på at gøre rent, kom Jesse endelig hjem. ”Var det hyggeligt med Morten?” ”Ja. Det var super at se ham igen!” Jeg gav hende en kop kaffe og vi satte os ind i stuen. ”Hvad har du lavet udover at rydde det sidste op?” ”Skrevet på et par sange og drukket alt for meget kaffe!” smilede jeg. ”Hvornår skal du i studiet igen?” ”I aften. Men først efter jeg har lavet aftensmad til jer..” ”Det var også på tide” grinte hun. ”Jeg ved det..” ”Jeg har for resten fundet et par gamle sange som jeg skal se om vi kan bruge” ”Det lyder spændende. Må jeg ikke tage med i studiet i aften? Jeg har intet at lave” ”Øhm, det kan vi lige se på Jesse. Ham der Kim er ikke så stor fan af det..” ”Han er da irriterende!” Jeg rejste mig op for at påbegynde madlavningen. ”Men jeg lover, at jeg kommer ikke så sent hjem” ”Så kan vi måske endelig lave noget sammen?” Jeg nikkede. ”Skal vi ikke høre en af dine sange?” Jeg nåede ikke at svare før ”Complicated” blev sat på.

Why is everything, with you so complicated?
Why do you make it hard to love you-
Oh I ha---te it?
Cause if you really wanna be alone, I,
Would throw my hands up cause baby I tried
But everything with you is so complicated,
Oh why (Oh why)?

Sometimes I get you, Sometimes I don’t understand.
Sometimes I love you, Sometimes it's you I can't stand.
Sometimes I wanna hug you, Sometimes I wanna push you away.
Most times I wanna kiss you, Other times put you and every minute you start switching up
And you say things like, ‘ You don't give a fuck!'
Then I say, ‘I'm through with you.' Take my heart from you. And you come running after me, and, baby, I'm back with you.

”Det bliver den nye single” smilede jeg stolt til hende. ”Uhh!” Mens vi dansede rundt i hele lejligheden ringede det pludselig på døren. Jesse dansede hen og åbnede. ”Hvem er det?” råbte jeg. Jeg bevægede mig nærmere døren og så Tom stå der. Han smilede til mig og jeg gengældte. Musikken blev slukket og Tom begyndte at snakke. ”Det var en god sang” ”Ehm tak..” svarede jeg. ”Jeg kom faktisk forbi, fordi jeg har glemt min pung” ”Hvor har du lagt den, så skal jeg finde den?” spurgte Jesse. ”Jeg ved det ikke. Jeg kan bare ikke finde den..” ”Lad os prøve på terrassen!” Hun hev Tom med indenfor. ”Den var der ikke da jeg gjorte rent tidligere” Jeg var tilbage ved gryderne, og ville helst undgå at snakke med Tom. ”Så prøver vi i stuen” smilede Jesse. ”Undskyld jeg ikke ringede inden jeg kom forbi” hørte jeg Tom sige inden de forsvandt. Kort tid efter kom Amy hjem. ”Hvad laver du, Heidi?” ”Mad?” Hun grinte kort. ”Hvem snakker Jesse med?” Amy slog sig ned ved siden af mig i køkkenet. ”Tom..” Hun kiggede underligt på mig. ”Han har glemt sin pung” ”Er du sikker?” hun blinkede til mig. ”Hvornår skal vi spise?” ”Om fem minutter! Og du kan være så venlig at dække bor” ”bliver Tom og spiser med?” Amy flækkede sammen af grin. ”Nej, det gør jeg ikke..” Tom kom smilende ud til os efterfulgt af Jesse. ”Åh..” ”Fandt i så pungen?” spurgte jeg. Amy grinte igen. ”Hvad sker der for dig?” Jesse satte sig hen til os. ”Nå, tak for hjælpen Jesse. Vi ses Heidi..” Vi fik et øjeblik øjenkontakt. Jeg nikkede til ham, og ud af døren smuttede han. ”Ikke noget med ’hej Amy’ da..” Jesse og jeg grinte af hende. ”Nå piger, maden er færdig!”
”Måtte jeg så komme med Heidipigen?” ”Hvad skal I?” spurgte Amy nysgerrigt. ”Jesse vil gerne med i studiet..” svarede jeg. ”Vil I så efterlade mig alene?” ”Undskyld” grinte Jesse. ”Jeg gider bare ikke kede mig igen i aften” ”Hvad så med mig?” ”Tag med!” Begge piger kiggede nu på mig. ”Jeg spørger lige Kim..” Jeg forlod rummet og ringede til ham.
”Hvad sagde han så?” spurgte Amy. ”Det er i orden, hvis I holder jeres kæft” ”Det kan jeg godt leve med” smilede Jesse og begyndte at gøre sig klar. ”Enig!” Vi smuttede alle ind på vores værelser.

”Goddag piger!” sagde Kim, da vi kom ind i studiet. ”Hej Kim!” svarede vi i kor. Jeg gav Kim et kram og satte mig til rette for at høre aftenens program. ”Du skal have indspillet et par sange, vi skal snakke lidt om den næste koncert og så er der et par magasiner som gerne vil interviewe dig” ”Hvilke?” ”En del, det snakker vi om senere!” Jeg fandt mine tekster frem. ”Gå ind og varm din stemme op” Jeg smilede fjollet til pigerne og gik ind for mig selv.

The city of angels is lonely at night
Keep myself alive by candlelight
Say she can't love you like I do
Look me in the eyes and say it's true
I ask myself is this love at all
When I need you most you let me fall
I'm always here at the side of your stage
Let you live your life, pretend I'm okay
I'll be okay
I'll hold you close you'll stay forever

I don't understand why you're leaving me
I don't understand how without you I can't breathe
Please don't, don't leave me here
Take my hand, I plead in tears
I don't understand why you can't take me with you


”Smukt Heidi! Det du klarede det flot” Jeg forlod rummet og gik ud til de andre igen. ”Godt godt..” ”Jeg går lige ud og ordner noget. Er tilbage om fem” Jeg nikkede og vendte om mod pigerne. ”Hvad siger i så?” ”Jeg elsker den sidste du lige sang!” svarede Jesse ivrigt. ”Hvornår skrev du den?” spurgte Amy. ”Lige efter Tom gik fra mig. Det gav mig ny inspiration, som i måske har fundet ud af” jeg smilede skævt til dem. ”Nja, det har jeg ikke lige bemærket, men nu du nævner det er der noget ved det” grinte Amy. ”Haha!” Kim kom ind igen. ”Nå, vi kan lige snakke i morgen om hvem du vil interviewes af eller du kan tænke selv..” ”Nå kan jeg det” afbrød jeg. ”Ja, det håber jeg da. Men vi afslutter i aften. Det er sent og I er sikkert alle trætte” ”Du skal ikke tage hensyn til de to, de er klar over det kan blive sent” ”Det er også mere dig jeg tager hensyn til. Du ser træt ud, Heidi? Hvad går du og tænker på?” ”Tom!” svarede Amy og Jesse i kor. ”Jeg kan åbenbart ikke svare selv” grinte jeg. ”Hvad nu med ham?” ”Ikke noget Kim! Ikke noget..” ”Du lyver! Jeg kan sgu se det på dig” Jeg forklarede ham hurtigt hvordan det stod til. ”Vidste I to godt..” Kim vendte sig om mod pigerne. ”At før Heidi begyndte at date Tom og rigtig blive kendt, der skrev Heidi og Tom et nummer sammen hvor Bill synger sammen med Heidi?” ”Nej!” svarede Jesse nysgerrigt. ”Hvorfor har du aldrig sagt det?” ”Det var før jeres tid. Det er et klamt nummer, og ikke noget vi gider snakke om, KIM!” smilede jeg. ”Jeg troede egentligt at vi skulle tage lidt hensyn til mig i dag?” ”Jeg prøvede at være flink” Kim lo højlydt. ”Jeg vil hjem og have min søvn, hvis jeg kan sove da” ”Ellers kan du skrive sange” foreslog Kim. ”Ja, jeg skriver en sang om hvordan det er at ligge søvnløs, genialt” Kim fik et kram og vi smuttede hjemad.
”Hvad hedder sangen du og Tom skrev, Heidi?” Amy sad ved sin computer og googlede på livet løs efter sangen. ”Jeg siger altså ikke noget. I skal ikke høre den” ”Det lyder da helt sikker t godt!” svarede Jesse, som stod og kiggede Amy over skulderen. ”Det gør det, men jeg vil ikke mindes om Tom mere lige nu. Kan I ikke lade den ligge til en anden dag?” Pigerne kiggede på hinanden og derefter på mig. ”Jeg kan se, at det er tid til is” sagde Jesse. Hun småløb hen til fryseren og Amy farede rundt efter dyner og puder. ”Nu skal vi hygge os” Jesse satte sig ned i sofaen. ”Det er sent piger” ”Sæt dig ned ved siden af mig, Heidi! Du skal ikke gå trist i seng. Vi ser en tudefilm, tuder og spiser is, derefter må du have lov til at gå i seng” Jeg smilte til hende og satte mig modvilligt ned ved siden af hende. Amy kom tilbage to minutter efter. ”The notebook; så finder vi kleenex frem” sagde hun og satte filmen på. ”I er sgu skønne tøser”

mandag den 28. februar 2011

I still believe - kapitel 2

”Hej Heidi!” råbte Jessica og løb hen mod mig. ”Gæt hvem der er kommet?” Kim gik forbi os. ”Bill og Tom” Vi gik ind i lejligheden. ”Ja! Og Tom har en pige med” Jeg nikkede. ”Det vidste jeg godt” Hun kiggede uforstående på mig. ”De kom ind efter koncerten” ”Var de med?!” ”Det var de skam. Jeg vidste det heller ikke..” ”Og jeg er sulten. Så jeg smutter lige op på tagterrassen” Tom stod alene henne i et hjørne. Jeg snuppede noget mad og gik nervøst hen til ham. ”Hej” sagde jeg. Han smilede til mig, og løftede sit glas som for at skåle. ”Det var en god koncert, Heidi” Jeg nikkede som tak og tog en bid af min mad. Der var en pinlig stilhed. ”øhm, det virker som en sød kæreste du har fået dig” ”Øhm ja..” det virkede akavet, og jeg kunne mærke på Tom, at han følte sig utilpas. ”Så kom du endelig!” sagde Bill. Han kom gående hen mod os sammen med Linda. Tom tog fat om hende. ”Ja.. ja selvfølgelig” Jeg kiggede over på Tom og Linda. Jeg savnede hans blide løber mod mine. ”Heidi?!” Jeg vågnede op fra mine tanker og kiggede hen mod personen som kaldte. ”Ja?” Linda kom nærmere. ”Hvad laver du?” hun kiggede fra mig over på Tom og tilbage til mig. ”Jeg snakker bare lige med Bill” smilede jeg. ”Hun snakker knap nok” grinte Bill. ”Nej, det skulle ikke undre mig..” svarede Jessica mistænksomt og grinte. ”Er du Heidis veninde?” spurgte Linda og rakte hånden ud til Jessica. Hun nikkede. ”Og hvem er du?” ”Jeg er Toms kæreste. Heidis ekskæreste” ”Ja, det ved jeg” ”Heidi vil komme og besøge os en dag. Vil du ikke med?” Jeg bed mig selv i læben og bad til, at hun ville sige nej. Men hun sagde intet. ”Nå Jesse, skal vi ikke finde et par mennesker at snakke med” Jeg tog hende under armen og vi gik nedenunder med Bill i hælene. ”Det var underligt” grinte Bill. ”Ja, det var virkelig underligt!” Bill og Jesse satte sig ned i sofaen, mens jeg gik rundt og snakkede med folk. Amy, min anden gode veninde som jeg også delte lejlighed med kom ind af døren. ”Folk klager over den høje musik” grinte hun. ”Tja, det er synd” Hun kiggede på mig med et underligt blik. ”Jeg er ikke i festhumør..” forklarede jeg. ”Hvad da?” ”Tom..” svarede jeg og pegede op mod døren til tagterrassen. ”Ååååhh… Skal han have bank?” ”Næ, han har skam intet gjort forkert”
”Godnat og tak for i aften” sagde Linda og gav Jesse, Amy og jeg hånden. Vi mumlede et godnat til hende. ”godnat Heidi!” sagde Bill og gav mig et kram. ”Vi skal lige aftale den shoppingtur nærmere” Han blinkede og smuttede udenfor. ”Jamen.. farvel så” sagde Tom. Vi sagde intet til ham. Så ham gå ud sammen med Linda og smækkede døren i, da han var gået. ”Hvad er klokken?” spurgte Amy. Jeg kiggede på uret. ”Halv tre” ”Vi rydder op i morgen!” bestemte hun. ”Godnat pigebørn” hun havde forladt stuen inden vi nåede at sige godnat til hende. ”jeg vil også i seng nu, Jesse” ”Godnat Heidi. Sov godt og tænk ikke for meget” jeg smilede til hende.

søndag den 13. februar 2011

I still believe - kapitel 1

”Så det er slut nu?” Jeg kiggede op på ham, men han undveg mit blik. ”Ja. Jeg er ked af det” ”nej du er ej..” ”Du var jo selv skyld i det! Men jeg er fandeme ked af det. Ked af at du ødelagde det vi havde” ”Tror du ikke selv jeg er ked af det?” ”Men du skal ikke brokke dig, Heidi. Du ødelagde vores forhold og intet kan reddes..” “ikke når den ene ikke vil. Der skal ligesom to til tango, Tom” ”Jeg har aldrig været fan af tango..” han tog sine kufferter. ”Vil du så bare opgive os?” ”Du opgav os, Heidi. Der er ikke mere at kæmpe for” ”Det er ikke sandt!” “HVORFOR VAR DU MIG SÅ UTRO?” Jeg sagde ikke noget, jeg kunne intet sige. ”Jeg elsker dig, Tom..” Han forlod lejligheden med en smækket dør. Nu var jeg helt alene. Alene om min smerte, som jeg selv var skyld i. Hvorfor gjorde jeg det?


“Somehow I know I will find a way
To a brighter day in the sun
Somewhere I know that he waits for me
Someday soon he’ll see, I’m the one

I won’t give up on this feeling
And nothing could keep me away

Cause I still believe in destiny
That you and I were meant to be
I still wish on the stars as they fall from above
Cause I still believe, believe in love”

“Det er flot, Heidi! Den sad i skabet I dag!” Jeg tog bøfferne af og gik ud til Kim. ”Tag du hjem og lav noget fornuftigt, i morgen bliver en god dag” ”Ja. Jeg skal jo give koncert og synge min nye sang” ”Har du snakket med Tom siden?” ”Nej. Ham gider vi heller ikke snakke om!” ”Du har jo skrevet sangen til ham..” ”Det er da lige meget” grinte jeg og pakkede mine ting sammen. ”Rygtet siger, at han kommer til koncerten i morgen. V.I.P afdelingen” ”Rygterne plejer gudskelov ikke at være sande!” ”Du skal nok klare det. Din stemme er fantastisk i øjeblikket!” ”Tusind tak” jeg smålo lidt. ”Nå, jeg går hjem og sover, så vi ses i morgen!” ”Husk du skal interviewes først i morgen!” Jeg gav ham et kys på kinden og smuttede ud af døren. Hjem kære hjem. Det ville blive dejligt med en lur efter mange timer i studiet. Jeg frygtede, at rygterne talte sandt. Tom var den sidste person jeg ønskede at se. Det han gjorde for et år siden sad stadig i mig.

”Jeg har fået fortalt, at du vil spille en hel ny sang til din koncert i aften. Hvad handler den om?” spurgte intervieweren. ”Ja, det er rigtigt. Hmm.. jeg skrev den, da jeg lige havde slået op med min ekskæreste. Det var en hård periode, især fordi jeg var så sikker på, at han var ’the one’. Og jeg ville ikke give op. Jeg vil ikke give op!” ”Vi har et spørgsmål fra en af dine fans. ’Hvad er du mest stolt af?’” ”Nok det jeg har opnået. Det er jo takket være Tom, at jeg fik en chance. Men jeg skulle virkelig overbevise folk om, at jeg kunne synge og jeg ikke bare gjorde det, fordi jeg nu var sammen med ham og havde muligheden!” ”Er du single?” ”Ja, det er jeg desværre. Jeg vil gerne have en kæreste og alt det som hører til, men lige nu fokusere jeg på min karriere. Jeg elsker det jeg laver og det er min drøm!” ”Tak fordi du tog dig tid. Og held og lykke” Damen gav mig hånden og smuttede igen. Kort tid efter kom Kim ind. ”Så min pige, nu skal du gøre dig klar!” ”Jeg begynder nu!” ”Okay, inden du går i gang sætter du dig lige ned..” Jeg gjorde som han sagde. ”Tom er derude, så du skal være sexy! Du ved jeg støtter dig” ”Hvem har inviteret ham?” Han trak på skuldrene. ”Gør dig færdig. Det skal nok gå” Han smilede og smuttede ud af døren. Jeg blev nervøs. Det skulle bare falde sammen det hele nu, der var ikke tid til at lave fejl.
”Klar?” ”Klar!” svarede jeg. Kim rakte mig mikrofonen og jeg gik ud mod scenen, meget nervøs. Publikum klappede. Jeg kunne ikke få øje på Tom i V.I.P afdelingen.

Det var sidste sang og alle klappede. Jeg smilede og takkede dem alle sammen for at være kommet. De klappede igen og jeg gik ned bagved. ”Det klarede du fantastisk!” sagde Kim og krammede mig. ”Ja, det var vel okay..” ”Du var for nervøs omkring Tom!” Jeg gav ham ret i det. For det var jeg. Mit livs kærlighed var her jo. ”Hey, nu ikke så mut. Du klarede jo koncerten fantastisk!” Kim gik med mig ind i mit rum. ”Ja, jeg var ret god” grinte jeg. Det bankede på døren og en dame stak hovedet ind. ”Der står nogen herude, som gerne vil tale med dig Heidi” ”Jeg smutter nu” sagde han. To sekunder efter Kim var gået bankede det på døren og nogle kom ind. ”Halløjsa..” Jeg genkendte stemmen. Jeg vendte mig om og så Bill, Tom og en ukendt kvinde. ”Hej” svarede jeg overrasket. ”Det var en kanon koncert!” sagde Bill. ”Mange tak” Jeg smilede til dem. ”Havde du selv skrevet sangen ”I still believe”?” spurgte den ukendte kvinde. Jeg nikkede. ”I må gerne sætte jer ned” De bevægede sig hen mod sofaerne. ”Jeg hedder for resten Linda og er Toms kæreste” Jeg nikkede igen. ”Hvad går I så og laver?” ”Du ved.. slapper af, laver lidt musik og sådan” smilede Bill. ”Og så shopper jeg selvfølgelig!” Jeg grinte af ham. ”Det kunne jeg også trænge til!” ”Tag med mig en dag. Tom gider aldrig” ”Nej, jeg har nok i hende her” Han hev Linda’pigen ind til sig. Jeg smilede til ham. ”Det vil jeg gerne Bill!” Jeg ville helst ikke indrømme det, men jeg var lidt imponeret over hende Linda. ”Hvad handler den sang om?” ”Det kan du læse i et interview i morgen, Linda” ”Vil du ikke fortælle om det?” ”Jeg har ikke lyst til at snakke om det” ”Det er også bare helt i orden” Hun smilede til mig. ”Tom har snakket lidt om dig. Har du ikke lyst til at komme og besøge os en dag?” ”Jo, det kan vi da godt finde ud af” Jeg var skeptisk. Det var heller ikke det jeg havde mest lyst til. ”Vi er inviteret til afterparty. Skal du med?” spurgte Bill. ”Det bliver holdt hjemme hos mig, så det regner jeg med!” ”Nåe ja, det havde jeg helt glemt” grinte han. ”Men vi vil smutte nu, så du kan gøre dig klar” Bill gav mig et kram, de sagde farvel og forlod rummet. Jeg klædte om og gik ud til min bodyguard på gangen. ”Jeg er klar” Vi gik ud af bagdøren, hvor der også stod en masse mennesker. Jeg skrev et par autografer og smuttede ind på passagersædet. ”Er du klar?” spurgte Kim. ”Yes” svarede jeg og vi kørte af sted. ”Hvem står for festen lige nu?” ”Min veninde Jessica, tager imod folk lige nu” ”Skønt!” Vi bor sammen, hun er under tvang” ”Du er en hård dame, Heidi” ”Tja” smilede jeg.