lørdag den 21. januar 2012

I still believe - kapitel 17


”Er du klar til at se videoen?” spurgte Tom og satte sig ned ved siden af mig. ”Det ved jeg ikke!” lo jeg. Det var nu at jeg skulle til at se min første musikvideo og jeg var en smule nervøs. ”uuuh, mit hår ser godt ud” sagde jeg. ”Jeg ser godt ud” Jeg lo af ham. ”Både mit hår og jeg ser godt ud” sagde Bill. ”Det har vi sgu da gjort godt drenge!” ”Ja, vi får også en masse positiv respons de forskellige steder. Folk kan godt lide dig, Heidi” sagde Tom. ”Hvad havde du regnet med, Tom??” Bill lo og hentede noget at drikke til os.
”Hvad så?” spurgte jeg, efter Tom og jeg havde kigget på hinanden i et stykke tid. ”Vær klar kl. 20.00 på lørdag” Jeg nikkede. ”Fint tøj, men ikke galla” Jeg nikkede igen. ”Hvor skal jeg hen med ham?” ”Jeg siger ikke mere!” ”Hvor er du altså træls” jeg puffede til ham. ”Ja, men det er for din egen skyld..” ”Okay så.. haha!” ”Hvad snakker i om?” ”Amanda og Tom har tvunget mig på date med en random fyr” ”Nå?” Bill kiggede undrende på Tom og derefter på mig. ”Jeg troede du ville have Tom?” Ingen sagde noget efter dette. Der blev helt stille, men jeg kunne tydeligt se på Bill at han morede sig storartet. ”Altså det er sgu tydeligt at se, men ingen af jer gør noget ved det. Tumper..!” Han forlod rummet igen og Tom og jeg sad tilbage med en følelse af… ingenting. ”Øhm.. Jeg må hellere” Ja..” ”Okay, men så..” ”Ses vi, ja” Jeg nikkede og  fandt selv ud, godt forvirret. Inden jeg satte mig ind i bilen røg jeg en smøg. Jeg kiggede op mod Bills lejlighed. Tom stod i vinduet og det samme gjort Bill. De snakkede sammen.  Og med det billede printet på nethinden besluttede jeg mig for at køre hjem.

Heidi: Hej Jesse pigen. Hvis ham fyren han kommer inden jeg når at komme hjem, så underhold ham. Jeg bliver lige lidt forsinket.
Jesse: Hej tøsen! Han er ikke kommet endnu, men det klarer Amy og jeg ;-)
Heidi: Gør ham nu ikke flov… eller mig for den sags skyld :-D
Jesse: Kunne vi ikke drømme om. Du kender os :-D!
Heidi: Ja, det husker jeg godt..

Jeg kørte lidt stærkere end jeg måtte. Selvom jeg ved første tanke ikke havde lyst til denne date, så glædede jeg mig faktisk en smule. Jeg trykkede lidt mere på speederen.
Jeg fik sommerfugle i maven da jeg gik op med lejligheden. Der var ingen at se da jeg kom ind. Jeg gik ind på mit værelse og begyndte at gøre mig klar.

Jesse: Amy og jeg sidder på tagterrassen. Kom op når du er færdig. Vi vil se dig! J
Heidi: Javel ;-)

Jeg gav mit hår et sidste lag hårlak og stod et stykke tid og kiggede på mig selv i spejlet. Han var ikke kommet endnu.. tænk hvis han ikke gad alligevel. Jeg gik op mod tagterrassen. Jeg glædede mig til at se pigernes reaktion over min nye kjole og jeg glædede mig til at fortælle dem en fed nyhed.
”Hej piger! Nu skal i høre….” Jeg kiggede op og blev ikke mødt af pigerne, men af en helt anden. ”Hej smukke” Jeg smilede og stod samtidig fuldstændig forvirret og vidste ikke hvor jeg skulle gøre af mig selv. ”Hej Tom” Han kom hen og tog min hånd og førte mig hen til kanten. Der stod champagne og han gav mig et glas. ”Så pigerne vidste det fra start?” Tom nikkede. ”Jamen..” ”Skål” sagde han og grinte af mig. ”Du ser smuk ud, Heidi” ”Tak..” ”Hvordan kom du før mig?” ”Jeg kom efter dig.. pigerne har ordnet maden og jeg blev smuglet ind mens du gjorde dig klar” ”Imponerende” Jeg kiggede mig rundt. Lys på bordet og hvide roser. ”Sæt dig ned” Han trak stolen ud for mig og skubbede den ind igen. ”Hvad syns du?” ”At du er helt fantastisk, men.. hvorfor, Tom? Efter alt hvad jeg har gjort, hvorfor?” Han satte sig selv ned. Han kiggede udover byen og trak tiden ud. Jeg stirrede på ham. Han var smuk; havde de smukkeste træk og de smukkeste øjne. ”Fordi jeg tror på du har indset, at det intet godt gjorde. Det tror jeg hele tiden du har været klar over. Og jeg har aldrig mistet følelserne for dig. Du skulle bare lære det, for jeg var sur.. gal. Jeg mistede også tilliden til dig” Jeg smilede igen. ”Ja og jeg fattede det. Jeg har fortrudt det mange gange, men jeg kan ikke lave det om.” ”Ja, det har jeg godt kunne fornemme, men jeg elsker dig, Heidi” Jeg smilede til ham. ”Jeg var lige ved at frygte ’ham’ fyren ikke ville komme, for den var over otte” grinte jeg. ”Der er da ingen som ville droppe dig!” ”Han gjorde åbenbart! Haha”

Ingen kommentarer: