lørdag den 24. juli 2010

Hvis jeg var din - kapitel 13



Der var stadig nogle uger tilbage af ferien. Selvom det havde føltes som en evighed nede ved drengene, så var der ikke gået særlig lang tid. Jeg havde ikke lyst til noget som helst, da jeg kom hjem. Jeg sad bare og stirrede ud i den tomme luft. Jeg valgte at gå en tur, så kunne jeg måske tænke på noget andet. Overalt så jeg kærestepar, selvfølgelig. Jeg kunne ikke tænke på andet end Bill, han betød jo alt for mig! Jeg vidste virkelig ikke hvad jeg skulle gøre. Når jeg ringede til ham, svarede han ikke. Jeg ville så gerne kunne snakke med ham igen, men han ville ikke høre på mig. Jeg måtte snakke med nogen.

Clara: Hej Heidi..
Heidi: Clara! Hvad så? Har du det godt?
Clara: Jeg har det forfærdeligt, jeg er så ked af det..
Heidi: Ja.. Bill savner dig sådan.
Clara: Er du sikker? Han gider ikke at snakke med mig.
Heidi: Han snakker om dig hele tiden!
Clara: Pff.. Jeg har sådan brug for ham..
Heidi: Kom herned igen..
Clara: Bill vil mig ikke..
Heidi: Han har bare haft brug for lidt tid at tænke i..
Clara: Vi må se hvad der sker.

Jeg havde absolut intet at lave herhjemme. Heidi var jo i Hamburg, og de andre veninder, jeg havde, var på ferie eller havde travlt med andre ting. Jeg kunne ringe til Bill mindst 20 gange i løbet af en dag, men han tog den ikke. Hvad skulle jeg dog gøre?

Der var nu gået en måned siden jeg tog hjem fra Hamburg. Heidi havde snart fødselsdag, så jeg ville komme ned til hende og besøge hende. Jeg glædede mig til at se Bill igen, men jeg tvivlede på, at han havde det på samme måde med mig. Jeg blev mødt af Heidi og Tom på banegården, og jeg kunne se hvor lykkelige de var sammen. ”Hej Clara! ÅH hvor har jeg dog savnet dig!” Heidi for hen imod mig og kastede sig om min hals. ”Jeg har virkelig også savnet dig Heidibaben.” Vi fulgtes ad hen til Toms lækre Audi, hvor vi satte os ind. ”Glæder du dig til at se Bill igen?” Tom kiggede på mig i bakspejlet. ”Det ved jeg ikke. Jeg glæder mig selvfølgelig til at se ham, men han glæder sig jo ikke til at se mig..” ”Vi får se!” Vi kørte ind i indkørslen og mit hjerte bankede hurtigere og hurtigere. Jeg hørte stemmer indefra. ”Bill?” Jeg åbnede forsigtigt døren og gik videre ind i stuen. ”Hej Bill”. Han vendte sig rundt og kiggede på mig. ”Hej Clara..” Mit blik gled over på den anden sofa, hvor endnu en bekendt sad. ”Hej Clara,” smilede han og rejste sig. ”Mikkel? Er I blevet godt venner igen?” ”Vi har skam aldrig været uvenner,” grinede han og gav mig et kram. Jeg kiggede på Bill, der så skeptisk ud og rev mig fri fra Mikkels greb. ”Går det godt?” Jeg nikkede og satte mig ved Bill. ”Hvordan går det Bill?” ”Fint nok.” Han prøvede at undgå mit blik. ”Er du sikker?” ”Ja!” Han rejste sig og gik ud af rummet. ”Nå hvad har du så lavet?” Mikkel blev ved med at kigge på mig, så jeg gik ud til Heidi og Tom. ”Han er stadig ligeglad,” surmulede jeg og dumpede ned på en stol. ”Giv ham tid.” Jeg tog min taske og hev den med ind på gæsteværelset, der lå lige ved siden af Bills. Her havde jeg aldrig været før, jeg sov jo normalt inde hos ham.. Jeg lagde mig i sengen og kiggede ud af vinduet. Solen skinnede, og det var en dejlig dag. Jeg havde egentlig ikke lyst til at give Bill tid. Han måtte vel vide, om han ville være sammen med mig eller ej.. og det virkede ikke ligefrem sådan. Jeg rejste mig og gik udenfor til de andre. Jeg satte mig ned ved Heidi og lænede mig over mod hende. ”Åh gud hvorfor skal Mikkel være her? Jeg dør!” ”Han er stadig Bills bedste ven.” ”Buuuh Bill giver bare mig skylden for det hele så.. Det var jo Mikkels skyld, han kyssede mig ikke omvendt!” De andre vendte hovedet og kiggede over mod mig. ”Det sagde jeg vidst lidt for højt, hva’?” smilede jeg skævt til dem. Heidi trak med med hen under et æbletræ. ”Skal vi ikke lave noget sammen, bare os fire? Så kan det være der sker noget mellem dig og Bill igen?” ”Hmm jeg ved nu ikke..” ”Jo kom nu! Bill vil helt sikkert gerne med, og så kan Tom og jeg jo fordufte efter et stykke tid..” Hun smilede stort og ventede på mit svar. ”Nå hvad siger du så?” ”Det er i orden!” ”Super, jeg spørger Bill om han vil med os ned på stranden i aften!” Hun futtede hen og fik fat i Bill, der hurtigt fik et stort smil frem og nikkede. Hun stak tommelfingeren i vejret, satte sig ved siden af Tom og gav ham et kys.

Ingen kommentarer: