torsdag den 19. januar 2012

I stille believe - kapitel 16


”Er han her nu?” spurgte Amanda. Jeg kiggede rundt i lejligheden. Der var proppet med mennesker. ”Jeg kan ikke se ham” jeg kiggede lidt mere rundt. ”jo. Det er ham der kommer ind nu” ”Wow.. sikke en godte” ”Hvem er hende pigen?” ”Linda. Hans kæreste. Mere at drikke?” ”Hende kan vi ikke lide?” ”Hun er sød nok” ”Hun har bare din fyr” ”mmh” mumlede jeg og tvang mig gennem mængden og hen til køkkenet. ”Lad mig se dig go, go! Lad mig se dig go” sang Jesse mens hun var ved at dø af grin. ”Karaoke?” smilede jeg. ”Den er jeg med på! Dig mod mig” ”Deal! Du finder det frem” Bill stod pludselig foran Amanda og jeg sammen med Tom og Linda. ”Tillykke med albummet! Jeg har hørt det og det lyder fantastisk, smukke” Jeg gav ham et kram. ”Tusind tak, Bill” ”Du kan godt være stolt af det, Heidi” sagde Tom. Jeg smilede til ham. ”Det er jeg også. Meget stolt” ”HEIDI!” hørte jeg der blev råbt et sted i mængden. ”Jesse vil konkurrere mod mig i karaoke. Jeg smadrer hende” grinte jeg og skyndte mig derhen. ”Hvilken skal vi synge?” ”Aerosmith! Du vælger bare en” ”Jeg har allerede tabt” sagde hun opgivende og valgte en sang.


”Hvor længe har du så kendt Heidi?” ”Hele livet” Amanda smilede til Tom. ”Hun er en af mine bedste veninder” ”Ja. Hun har også tit snakket om dig. Hvertfald dengang vi var sammen” ”Hun snakkede også meget om dig” ”Du er heldig at have hende i dit liv. Pas godt på hende for mig” ”Haaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllløøøøøøøjsa!” råbte jeg og satte mig ned ved siden af Tom og Amanda. Tom smilede til mig mens Amanda plaprede løs om Tom og hvad de havde snakket om. ”Tom!” råbte hun pludselig. ”Ham fyren du snakkede om.. ville han ikke passe godt til Heidi?” Tom kiggede på mig og jeg rullede bare med øjnene. ”Jo, det ville han..” ”Jeg skal ikke se nogen i øjeblikket..” ”kom nu! Det er bare en enkelt date.. du kan altid droppe ham hvis han viser sig at være en bonderøv” hylede hun af grin. ”Ja.. men nej!” ”Hun gør det Tom!” ”Nej..” ”Jo! Hav det nu lidt sjovt” ”Hvad vil du gøre for et ja?” ”give dig et kys på kinden” ”Kom nuuuuuu!” ”Okay” Amanda gav mig et kys på kinden. Jeg kiggede på Tom. ”Hvem er denne gut så?” ”Det er en du har mødt før. Han er sød og rar og et godt menneske og vil gerne se dig” ”Hvad hedder han? Hvor gammel er han? Hvor bor han? Hvordan ser han ud?” ”Jeg siger ikke mere, Heidi” grinte han. ”Okay så.. hvornår?” ”Lørdag?” ”Kan han der?” ”Det kan han blive nødt til” Jeg trak på skuldrene. ”Okay så” jeg lo af det og fortsatte rundt i huset.


”Er du klar til at se videoen?” spurgte Tom og satte sig ned ved siden af mig. ”Det ved jeg ikke!” lo jeg. Det var nu at jeg skulle til at se min første musikvideo og jeg var en smule nervøs. ”uuuh, mit hår ser godt ud” sagde jeg. ”Jeg ser godt ud” Jeg lo af ham. ”Både mit hår og jeg ser godt ud” sagde Bill. ”Det har vi sgu da gjort godt drenge!” ”Ja, vi får også en masse positiv respons de forskellige steder. Folk kan godt lide dig, Heidi” sagde Tom. ”Hvad havde du regnet med, Tom??” Bill lo og hentede noget at drikke til os.
”Hvad så?” spurgte jeg, efter Tom og jeg havde kigget på hinanden i et stykke tid. ”Vær klar kl. 20.00 på lørdag” Jeg nikkede. ”Fint tøj, men ikke galla” Jeg nikkede igen. ”Hvor skal jeg hen med ham?” ”Jeg siger ikke mere!” ”Hvor er du altså træls” jeg puffede til ham. ”Ja, men det er for din egen skyld..” ”Okay så.. haha!” ”Hvad snakker i om?” ”Amanda og Tom har tvunget mig på date med en random fyr” ”Nå?” Bill kiggede undrende på Tom og derefter på mig. ”Jeg troede du ville have Tom?” Ingen sagde noget efter dette. Der blev helt stille, men jeg kunne tydeligt se på Bill at han morede sig storartet. ”Altså det er sgu tydeligt at se, men ingen af jer gør noget ved det. Tumper..!” Han forlod rummet igen og Tom og jeg sad tilbage med en følelse af… ingenting. ”Øhm.. Jeg må hellere” Ja..” ”Okay, men så..” ”Ses vi, ja” Jeg nikkede og  fandt selv ud, godt forvirret. Inden jeg satte mig ind i bilen røg jeg en smøg. Jeg kiggede op mod Bills lejlighed. Tom stod i vinduet og det samme gjort Bill. De snakkede sammen.  Og med det billede printet på nethinden besluttede jeg mig for at køre hjem.

Ingen kommentarer: