mandag den 16. august 2010

One love - kapitel 55

Der kommer lige to kapitler i dag, fordi jeg er flink! :D

”Tror du dine forældre tillader, at du tilbringer din sommerferie hos mig?” ”Næ” grinte jeg. ”Men nu har jeg også nogen venner jeg nok skal være sammen med” ”Ja da! Men også mig” Tom lagde hånden på mit lår. ”selvfølgelig skat” Jeg kyssede ham på kinden og rejste mig for at hente noget kaffe. ”Hvad så Heidipigen?” Clara kom ud til mig i køkkenet og tog selv en kop kaffe. ”Ikke så meget” Jeg smilede til hende og tog en tår af kaffen. ”Har Caroline det godt?” ”Ja. Det går fantastisk!” ”Det er jeg glad for at høre..” ”Jeg tænkte på noget..” Clara hviskede og kom tættere på mig. ”Kunne det være, at dig og Tom ville passe Caroline i aften? Jeg ville elsker at få noget tid alene med Bill” Hun så bedende på mig. ”Selvfølgelig! Men jeg må hellere lige snakke med min mand om det” jeg smilede og gav hende et klem. ”Åh du er da fantastisk! Det ville være skønt. Men Bill skal ingenting vide, det er en hemmelighed” ”ha ha okay. Jeg går ind og spørger Tom” Hun blinkede og jeg gik. ”Hey! Tog du ingen kaffe med til mig?” ”Nej, bad du om noget?” ”Det kan vi godt sige jeg gjorde” grinte han. ”Fjols!” ”Så så!” ”Clara har spurgt om vi vil passe Caroline i aften?” ”Det vil vi da gerne! Hvad skal de?” ”Hun vil gerne være lidt alene med Bill, så de skal sikkert ud at spise. Men det er en hemmelighed!” ”Jeg siger intet” grinte Tom. Clara kom ind og kiggede spørgende på os. ”Selvfølgelig vil vi passe prinsessen!” smilede han. ”Tusind tak begge to! Det betyder så meget for mig”
”Gå” sagde Caroline og pegede på hundene. ”Ja, vi skal ud og gå med hundene” svarede Tom og tog hendes hånd. Vi gik udenfor i det lidt triste vejr. Perfekt til en romantisk aften. ”Se, der er en and” sagde Tom. Satte sig på hug og pegede ud mod søen. ”and” grinte Caroline. Jeg satte mig på en bænk tæt på søen og kiggede på dem. Tom var så kærlig omkring Caroline. Han elskede virkelig den lille pige og ville gøre alt for hende. Jeg smilede for mig selv. Tænk hvordan det hele havde været hvis vi selv havde fået et barn.. Tom vendte sig om og smilede stort til mig. Han så så stolt ud. ”Skal vi gå tilbage nu?” spurgte han. ”Ja” svarede jeg og tog hans hånd. Han flettede sine fingre ind i mine og jeg smilede genert for mig selv. Jeg var så forelsket. Intet havde ændret sig siden jeg blev forelsket i ham første gang. Mine følelser for ham var stadig de samme.

”Nå, skal vi smutte i seng, min pige?” Jeg kiggede på uret og svarede. ”Det syns jeg da. Det er jo snart midnat” ”Ja, vi bliver nok vækket tidligt i morgen, hvis Clara og Bill ikke er tilbage der”, ”Puha, bare mind mig om det” grinte jeg. Han tog min hånd og vi gik ovenpå. ”godnat smukke pige” ”Godnat min flotte fyr” Vi lagde hovederne på hovedpuderne og kort tid efter snorkede Tom. Jeg faldt i søvn lidt efter..
”Tom..!” Jeg slog øjnene op og kiggede hen på Caroline som stod i døren. Tom lå stadig og snorkede. ”Kom herhen” smilede jeg til hende og rykkede mig lidt, så hun kunne ligge mellem os. ”Sover mor og far?” Hun nikkede og lagde sig ned til Tom. Jeg kiggede på uret. Den var jo ikke mere end ni, så jeg smed mig hurtigt tilbage igen. Men jeg kunne ikke sove mere. Jeg smuttede i tøjet og nedenunder. Solen skinnede ind, så jeg gik ud for at nyde en smøg.
Efter at have siddet uden en halv time gik jeg ind. Clara sad inde ved bordet og indtog sin morgenmad. ”Godmorgen” jeg smilede og satte mig overfor hende. ”Hvordan gik det så?” Hun kiggede på mig med et drillende blik. ”Det gik super godt!” Hun rakte sin hånd frem og på hendes ringfinger sad en stor sten. ”Hold da op!” jeg hev hånden tættere på og stirrede længe. ”Han kan da det der” smilede jeg. ”Ja, jeg blev så glad. Og det kom virkelig som en overraskelse” ”tillykke!” ”Og han blev også overrasket over middagen” ”Det lyder som om det var en perfekt aften” ”Det var det i den grad” Jeg tog en bid af mit brød. ”Skal i ikke giftes?” Jeg var lige ved at få maden galt i halsen da hun spurgte. ”Ha ha. Ikke foreløbig, nej” ”Hvorfor ikke? I elsker da hinanden” ”Ja. Men vi er unge, så vi må vente..” ”Det er vi da også!” ”Ja søde Clara, men i har et barn og med jer to ved jeg bare, at det vil holde hele livet” ”Det kan det da også med Tom og dig!” sagde hun bestemt. ”Ja sagtens.. men nu har jeg skolen jeg gerne vil gøre færdig først, så vi må se hvordan det går, okay?” Hun nikkede og tog en bid af sin mad. ”Lolita kommer senere” Jeg var lige ved at få maden galt i halsen igen, da Clara gav mig den skønne nyhed. ”Næste gang du skal fortælle mig noget slemt eller fantastisk, vil du så ikke vente med det til jeg har tygget af munden?” Hun grinte af mig og fortsatte. ”Georg og Gustav kommer selvfølgelig også” ”Jeg får da heller intet at vide!” grinte jeg. ”Nej, Tom ved det heller ej..” ”Nå da. Skal der ske noget sjovt?” ”Ja da! Vi holder fest i aften” hun smilede stort til mig. ”Tager Simone Caroline?” ”Nope. Hun skulle være sammen med nogle veninder, så Gordon tager hende med” ”Jamen dog.. kommer der flere?” ”Godmorgen piger!” sagde Bill og dumpede ned ved siden af mig. ”Godmorgen skat” sagde Clara. ”TILLYKKE!” jeg fløj om halsen på ham. Clara smilede stort endnu engang. ”Det er noget af en sten du har givet hende” ”Min pige skal have det bedste” Han kiggede forelsket over på Clara og endnu en gang fremviste hun sit bredeste smil. ”Men Andreas kommer bl.a.” sagde Clara. ”Nå, i snakker om festen?” Bill kiggede spørgende på sin smukke forlovede. ”Jep skat” ”mor!” råbte Caroline som Tom kom bærende ned med. Han satte hende ned for enden af trappen og hun småløb hen til Clara. ”Godmorgen mennesker” Tom satte sig ned ved siden af Clara og gik i gang med maden med det samme. ”Georg og slænget kommer til fest i aften” sagde Bill. ”aha..” Tom var nu mere optaget af at spise end at feste. ”Tom, se lige Claras ring” jeg smilede til ham, mens han hev Claras hånd til sig. ”Hold da op brormand. Du kan da blive ved og ved. Godt gået og tillykke” ”Tak du kære menneske. Hvornår bliver det jeres tur?” Bill kiggede på Tom og derefter mig. ”Om et par år” svarede jeg og begyndte, sammen med Clara, at rydde af bordet. ”Hvorfor ikke?” Bill kiggede undrende på mig. ”Jeg har min skole og det skal lige gøres færdig først” ”fuck da det!” grinte han. ”Du kan jo næsten blive en prinsesse her” ”Ja, det kunne overvejes, men jeg har jo heldigvis prinsen” jeg blinkede til ham og vi begyndte at vaske op. ”

Ingen kommentarer: