mandag den 12. december 2011

Star - kapitel 5

”Tak for mad, mor!” ”Velbekomme, skat” ”Magnus, vil du ikke med?” han kiggede på Heidi, som bare nikkede. ”Jeg kommer om lidt” sagde hun. Hun betragtede dem lidt. Hun kunne ikke vente længere og fandt mobilen frem.

”Hej Tom,
Tak for brevet. Jeg har fuld forståelse for din vrede og for at du er i chok. Sådan ville jeg også have haft det.
Ja, jeg er sikker på han er din søn. Han ligner endda dig. Han er smuk og dejlig. Jeg vedhæfter et billede, så du kan se ham.
Igen så forventer jeg intet af dig. Det er også forkert af mig at komme nu, men jeg kan desværre intet lave om. Stil gerne alle de spørgsmål du vil, jeg vil med glæde svare.
Hilsen Heidi”
Hun kiggede ud på vandet og grinte over drengenes fjollerier. Hun ville gå derud, men blev afbrudt af den sms der tikkede ind.
”Han ligner godt nok mig, ja.. hold da op.
Hvordan er han? Hvem er der for ham udover dig? Hvad ved han om mig?
Undskyld hvis det er for meget på en gang, men det er frustrerende og spændende på én gang. Jeg er lidt forvirret.”


”Jeg ville også helst, at vi sammen kunne sætte os ned og snakke en dag..
Han er energisk og en charmetrold. Han elsker at rocke til jeres musik. Han er betænksom og fuld af numre. En rigtig dreng er han.
Udover mig har min kæreste været der for ham. Han ved godt hvem hans far er og min kæreste har ingen erstatning været. Jeg har været ærlig helt fra start, for jeg kunne ikke være andet bekendt. Min kæreste har været den mandlige rolle som Noah manglede; der har været brug for en hård hånd sommetider.
Han ved, hvad jeg ved om dig: at du bor i Tyskland, er kendt, rejser rundt i verden og ikke har meget tid. Der var jo selvfølgelig et par ucharmerende ting som Noah ikke behøvede at vide, men jeg har også sagt, at du er rigtig, rigtig sød og dejlig, ligesom ham.
Jeg forstår dig godt. Tag dig god tid, tag dig god tid”


”Det lyder som en god idé. Det må vi finde ud af engang.
Han lyder lidt som mig, da jeg var lille, siger min mor. De syns også, at han ser skøn ud og, at han ligner Bill og jeg. Hvis du husker min tvillingebror?
Jeg håber, at han en dag kommer til at lære mig rigtigt at kende. Det ville være skønt. Men jeg får heller ikke modsatte idéer fra dig.”

”Bestemt. Vi har samlet et album med alting om jer, så Noah kan følge lidt med. Han har selv lavet den og har tit sagt: ”Den skal far se!” (-: Han er meget stolt af den og af, at du er hans far.
Nej, bestemt ikke. Jeg ønsker, at han skal kende dig. Det er hvad jeg håber, kommer til at ske engang.”

”Han lyder skøn (-:
Det håber jeg også. Hold mig gerne opdateret omkring ham.”

”KOMMER DU MOAAAAAAAAAAR?!” ”Jeg kommer nu” råbte hun tilbage og løb ud til dem i vandet.

Ingen kommentarer: