fredag den 17. september 2010

Man ved ikke hvad man har.. - kapitel 2

”Hej Heidi og Clara” sagde Malene og gav os begge et kram. ”Hvor har i gjort af jeres mænd?” Hun tog os med ud i haven hvor der var kommet en del mennesker. ”Bill kommer snart sammen med Tom” svarede Clara. ”Og Heidi og Tom er gået fra hinanden, så shh” det sidste forsøgte Clara at hviske. Det var sødt af hende. ”De kommer nu” jublede Malene og løb ud for at tage imod dem. Jeg kiggede bange på Clara. ”Det skal nok gå” smilede hun. Vi satte os ned til Malenes kæreste Mark og to andre venner, Peter og Thomas. ”Hej skat” Bill tog fat i Clara og kyssede hende. De var nu så søde sammen. Selv det sødeste slik kunne ikke overgå deres sødme. ”Hej Heidipigen” Bill gav mig et kram og et stykke papir. ”gå lidt væk og læs det” hviskede han. Jeg gik ned på en bænk i Malene og Marks have. De havde et fantastisk stort hus med tilhørende have. Jeg åbnede papiret:

”85 grunde til jeg elsker dig:

Du er smuk.
Du har det smukkeste smil i verden.
Når du smiler, kan jeg ikke holde mit smil tilbage.
Din humor er noget for sig selv.
Du er der altid for mig.
Du elskede mig selv da jeg var et svin.
Du kan få enhver til at føle sig elsket.
Du bringer et smil frem på alles læber.
Når du er nervøs, rynker du ved dit højre øje.
Dit grin er skønt.
Du er der altid for alle!
Selvom du er nede, er du der altid for folk som har brug for det.
Når du spiser suppe, bruger du venstre hånd.
Når du nyser lyder det sødt.
Inge kan måle sig med dig
Når du kysser mig på kinden.
Når du holder mig i hånden.
Du rødmer når jeg giver dig komplimenter.
Når du drikker vin stritter din lillefinger, ubevidst.
Når du sover, snakker du i søvne.
Du har verdens mest beroligende øjne.
Du har verdens smukkeste øjne.
Din tilstedeværelse gør mig lykkelig.
Selv når vi bare sidder uden at sige noget, kan du få mig til at smile.
Den måde du hoster på.
Du elsker mig for den jeg er.
Du er betænksom.
Du er dejlig.
Jeg kan være mig selv når jeg er med dig.
Fordi du får mig til at føle noget, jeg aldrig har følt før.
Vi kan tale om alt og intet og det er okay med dig.
Du ved altid, når tingene ikke er som de skal være.
Du ved hvordan du skal få mig til at smile.
Du er altid ved min side.
Når jeg har brug for at græde, kan jeg altid låne din skulder.
Du giver mig aldrig op.
I min livshistorie er kapitlerne med dig de bedste.
Hvert øjeblik med dig er en skat som er mere værd end guld.
Alt jeg behøver, er at se på dig og…
Din stemmes blødhed er som satin i min sjæl.
Jeg elsker at være sammen med dig.
Jeg kan ikke forestille mig uden dig.
Du har set mine værste sider, og du elsker mig stadig.
Kun ét strøg.. og jeg taber mit hjerte til dig igen.
Du er cool – lige meget hvor og hvornår.
Når vi er sammen flyver tiden af sted.
Du er den som har nøglen til mit hjerte.
Jeg elsker følelsen af at være sikker, når du holder dine arme om mig.
Jeg har haft den bedste tid med dig, og jeg skylder dig alt!
Jeg elsker, at du er den sidste jeg vil se inden jeg går i seng og den første jeg ser, når jeg vågner op.
At vi kan snakke sammen, selv uden at sige et ord.
Jeg elsker når du lægger dit hoved på min brystkasse.
Når du går ind i et rum lyser det hele op.
Jeg elsker at dine hænder passer perfekt ind i mine.
Jeg elsker dine læber.
Jeg elsker, at når jeg drømmer om min eneste ene, så er det altid dig.
Jeg elsker at du er min.
Jeg elsker dig, for alt hvad du er.
For at være en engel.
For at holde mig varm når jeg er kold.
Jeg føler mig hel når jeg er med dig.
Fordi du er stolt af mig.
Fordi du gør mit liv farverigt.
Fordi du får mig til at føle, at jeg er vigtig.
Fordi du tror på mig.
Fordi jeg er gladest når jeg er sammen med dig.
Den måde du ser på mig, når jeg klæder mig på.
Den måde du tager makeup på.
Når du skal bestemme dig for hvilket tøj du vil have på.
Du kan græde foran mig uden at være flov.
Du kan lide mig mere end nogen anden.
Når vi ligger sammen passer vi sammen som et puslespil.
Du lytter til mig.
Jeg elsker, at din stemme er det første jeg hører når jeg vågner.
Jeg kan ikke forestille mig en dag uden dig.
Du inspirerer mig til at være som jeg er.
Du lader mig være den jeg er.
Jeg elsker vores liv sammen.
Jeg elsker din krop.
Jeg elsker tanken om, at hvis jeg dør i morgen, så ved jeg at jeg nåede at finde min soulmate.
Jeg elsker at du stadig kæmper for os.
Jeg elsker dig, for at elske det jeg laver.
Jeg elsker, at du holder mig nede på jorden.
Jeg elsker de små ting du gør.
Jeg elsker de små søde ting du siger.

Undskyld.
Jeg mener hvert et ord.”

Jeg blev en smule sur. Hvis han absolut ville give det til mig, kunne han så ikke have gjort det en dag, hvor vi ikke var sådan et sted. Det bragte jo tårer frem. Jeg smilede for mig selv. Dog var det sødt, men det han gjorde mod mig var utilgiveligt.
Jeg gik tilbage til de andre, som sad og hyggede sig. Jeg lagde mærke til, at Tom sad og kiggede på mig. Han forventede nok en reaktion, men han ville ikke en gang få et blik fra mig. ”Hvad skulle du?” spurgte Fie. En anden veninde som var kommet til i mellemtiden. ”Jeg skulle bare lige ordne noget” løj jeg. Bill og Tom sad og kiggede på mig. Jeg prøvede at undgå at skulle gøre noget, men jeg gav dem til sidst et smil. ”Vi får altså pizza bragt. Vi har knoklet hele dagen, så vi orker ikke noget” sagde Malene højt. ”Jeg har knoklet!” Tilføjede Mark og vi grinte. ”okay okay, Mark har knoklet, men det var hårdt at se på så” smilede hun og satte sig ned ved siden af mig igen. ”Er du okay?” Alle andre snakkede på livet løs. ”Ja” løj jeg og gav hende et smil. ”Hvor flytter du hen?” ”Til Danmark måske.. jeg har ikke tænkt på det endnu” ”Vi er her, hvis du får brug for det” ”Tak!” jeg gav hende et klem. Jeg lagde igen mærke til, at Tom sad og kiggede på mig. Det var da ret så ubehageligt faktisk.
”Vi skal have noget mere sprut!” konstaterede Malene. Jeg gik med hende ind for at hente det, og vi fandt Tom siddende i køkkenet for sig selv. Han var ikke fuld, men det var Malene og jeg. ”Hej flotte fyr” grinte Malene. Hun satte sig ned til ham, mens jeg tømte køleskabet. ”Skal du ikke med ud til os andre? Du kan godt klare at blive lidt fuld!” sagde hun. ”Nej..” ”Hvorfor ikke?” ”Det er lige meget.. jeg skal ikke drikke” Jeg vidste hvorfor nu.. prøvede han virkelig at ændre sig?

Jeg forlod Malene ved bordet og gik ud til de andre. Der var godt gang i festen og Bill var for en gangs skyld også ved at blive fuld. ”Jeg ville gøre alt anderledes. Jeg ville ændre mig selv fuldstændig, hvis det var det der skulle til for at få Heidi tilbage.. ”Tag en øl!” beordrede Mark og åbnede en til mig. Jeg tog en tår af den. Føj! Den mindede mig bare om alle de aftener jeg var kommet fuld hjem til Heidi. Hun udvidende om, at jeg havde været hende utro og jeg, vidende om, at jeg havde og det rørte mig ikke. Ikke før hun forlod mig. Og nu kunne jeg så sidde her, og se hende flirte med en anden. Eller gjorde hun det? Var det bare noget jeg bildte mig ind? Det ville ikke ligne Heidi og alligevel. Og hvad mente hun med, at hun ville flytte tilbage til Danmark? Det måtte hun for guds skyld ikke! ”Jeg tager hjem..” Jeg rejste mig op og kiggede flygtigt rundt på forsamlingen. De var alle så glade og smilende. Jeg sagde hurtigt farvel og smuttede så ud til min bil, tændte og kørte af sted. Alene.. for første gang kørte jeg alene af sted fra en fest.
Da jeg kørte ind i indkørslen stod Lise der. ”Hej basse” sagde hun og prøvede at give mig et kram, men jeg undveg. ”Hvad er der med dig?” ”Min kæreste er gået fra mig!” ”Var det ikke også det du ønskede?” hun fulgte med mig hen til døren. Hun kunne åbenbart ikke mærke, at jeg bestemt ikke var i humør til hende. ”Nej. Det har aldrig været det jeg ønskede mig.. og gå nu bare!” ”Hey! Du skal behandle mig ordentligt” ”Det gør jeg sgu da også” ”Hvorfor beder du mig så pludselig om at skride?” ”Jeg vil ikke have noget med dig at gøre længere” Jeg kiggede på hende med et tomt blik. Hun var rasende på mig. ”Jeg kender en masse som nok skal tage sig af dig..” truede hun og skred endelig. Jeg var da ligeglad. De var mit mindste problem lige nu. Tyve minutter efter jeg var kommet ind af døren, ringede det på. Jeg gik ud for at åbne og der stod Lise og to andre..

Ingen kommentarer: