fredag den 12. februar 2010

One love - kapitel 2

”buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh!” råbte jeg næste dag jeg vågnede og trillede om på siden og ville sprede mig ud i den dobbeltseng der var i gæsteværelset. ”HVAD?” jeg åbnede øjnene og så at det var Tom der havde sagt noget. Tra la la la, pinlig tavshed, ikke noget jeg normalt gik ind for. ”Så.. vi blev vist meget fulde i går” Han smilede skævt til mig. ”Det tror jeg, at du måske har lidt ret i” Jeg lagde mig på siden og kiggede på Tom. Hans øjnene fik mig til at smelte og hans smil gjorde mig forelsket. ”Det her er forkert” Tom trillede ud af sengen. ”Jeg har jo en kæreste” jeg sagde intet, lod ham gøre hvad han ville. Han tog tøj på, snuppede sin mobil og han var ude af døren. Jeg lå og kiggede op i loftet, og tænkte på det der var sket. Hvorfor skete det her for mig? Jeg skulle aldrig nogensinde have taget med, men jeg havde lovet Clara det. Drengene skulle snart på tour og for at hun ikke skulle sidde alene med dullen, så ville jeg tage med. Men sidst.. jeg havde været så forelsket i Tom, men så ødelagde han det bare. Nu kom alle følelserne op i mig igen. Fuck kærligheden lige i røven! Jeg tændte for tv’et. Yes! »One tree hill« kørte, hvilket jeg bare var nødt til at se. Jeg havde ikke lagt og gloet tv i mere end 10 min, før Clara kom brasende ind. ”Sara er skredet fra Tom!” Tilykke? Jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle tænke eller sige. Et lille håb om, at det nu kunne blive Tom og jeg kom op i mig, men jeg vidste ikke.. hun satte sig hen ved siden af mig, og jeg rejste mig op. ”Han er trist..” okay Clara, bare bliv ved med at kør rundt i det. Jeg tænkte mest sådan, fordi det var jo egentligt min skyld, selvfølgelig havde Tom været med til det. ”Heidi, du er vild med drengen..” hun kiggede med medlidenhed på mig. ”Igen..” mumlede jeg og nikkede. ”Jeg vil bare ikke have det ender som sidst!” Sidst havde jeg været hovedkulds væk i Tom, og han i mig, men det endte med at han var sammen med en anden pige. ”Nej.. det ønsker jeg for alt i verden heller ikke” Vi sad lidt i stilhed og kiggede på ingenting. ”Okay, Bill og Tom laver pandekager, smut i tøjet og kom ned til os!” hun smilede til mig og smuttede. Jeg fandt frem mit morgentøj og smuttede i mine sutsko, og tøffede ned ad.
”Hun græd da hun slog op..” ”Tom, var hun virkelig den eneste ene?” spurgte Bill. Jeg blev stående oppe for enden af trappen, jeg ville høre hans svar. ”Nej, men hun var lækker og jeg kunne lide hende” ”Hendes egenskaber i sengen” grinte Bill. ”kommer hun snart? Der er pandekager nu.” Jeg tror spørgsmålet var henvendt til Clara. ”Ja, jeg snakkede med hende lige før jo..” ”Hvad sagde hun til det med Clara og mig?” Tom lød så alvorlig og mit hjerte stoppede et øjeblik. ”Hun virkede lidt trist, men glad” ”Savner hun mig?” Åh, Tom hold nu kæft. ”Det var et godt spørgsmål” Jeg rejste mig op og gik ned. ”Du kan jo spørge hende selv” Clara smilte til Tom, som satte sig til bords sammen med os andre.

Me plus you, I'ma tell you one time
Me plus you, I'ma tell you one time
Me plus you, I'ma tell you one time
One time, one time

When I met you girl my heart went knock knock
Now them butterflies in my stomach won't stop stop
And even though it's a struggle love is all we got
And we gon' keep keep climbing to the mountain top

Your world is my world
And my fight is your fight
My breath is your breath
And your heart

And girl you're my one love, my one heart
My one life for sure
Let me tell you one time
(Girl, I love, girl I love you)
I'ma tell you one time
(Girl, I love, girl I love you)

And I'ma be your one guy
You'll be my #1 girl
Always making time for you
I'ma tell you one time
(Girl, I love, girl I love you)
I'ma tell you one time
(Girl, I love, girl I love you)


Jeg havde skruet op for musikken, mens jeg gjorde mig klar. Clara og jeg skulle ud og shoppe, mens drengene skulle i studiet og forberede de sidste ting til deres tour. Der blev banket hårdt på min dør, jeg slukkede musikken og skyndte mig at lukke op. ”Klar?” Clara holdte Bills pung op foran mig. Jeg kiggede lidt underligt på hende. ”Jeg har fået kortet i dag” hun nikkede og lignede lidt en sær gangster. ”Så vi skal shoppe igennem!” hun hoppede op og ned og ind på værelset. ”Jeg vil da ikke bruge Bills penge” hun grinte af mig, hun regnede sikkert med at jeg ville gøre det alligevel. Vi gik ned i køkkenet. Vi var nu klar til at erobre gågaden i Hamburg. ”Du ser godt ud, skat” sagde Bill og lagde hånden op hende. ”Tak skat” jeg rullede med øjnene, alt det skatpjat gjorde mig skør i hovedet, men jeg plejede nu bare at grine af dem. Clara kyssede Bill, og der stod vi så et stykke tid, i stilhed. Jeg kiggede over på Tom, som kiggede på mig. Jeg gav ham et halvt smil, men blev gengældt med en smilede Tom. Sådan som jeg kendte ham, drengen der på en gang ødelagde mit hjerte og gjorde mig hel. ”Er du klar nu, eller skal vi vente et par timer endnu?” Spurgte jeg hende om. ”Så så” grinte hun. ”Jeg er klar nu”

Ingen kommentarer: